دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان خبر داد:

کشف محموله قاچاق کود شیمیایی در بندرعباس



صبح ساحل، حوادث _ " سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران حراست گمرک شهید رجایی 133 کانتینر کود شیمیایی قاچاق کشف کردند".

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان این مطلب را بیان کرد وافزود: دو هزار و 700 تن کود اوره به ارزش 15 میلیارد ریال در حین خروج غیرقانونی در گمرک شهید رجایی شناسایی و توقیف شد. محمود صابری  افزود: اعضای یک شرکت تجاری قصد صدورکودهای شیمیایی به نام جعلی نمک صنعتی به کشور تایوان را داشتند که ماموران گمرک پس از بررسی موضوع متوجه شدند کالاهای اظهار شده با کالای صادراتی مغایرت دارد و اسناد گمرکی نیز جعلی است.  وی  میزان جریمه قاچاقچیان را 30 میلیارد ریال عنوان  وتصریح کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند. صابری این را هم اضافه کرد که کودهای شیمایی کشف شده برای فروش و استفاده کشاورزان به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.  دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان از ابطال و ضبط 8هزارو 500 فقره کارت سوخت سرگردان طی 6ماه سال گذشته و 3ماه امسال در این استان خبر داد و افزود: اگر تعداد این کارت‌ها را در میزان سوخت دریافتی روزانه آنها که برابر با 200 لیتر است، ضرب کنیم می‌توان به اهمیت اقدام صورت گرفته بیش از پیش پی برد. صابری  با اشاره به اینکه سوخت دریافتی این کارتها  روزی یک میلیون و 700 هزار لیتر، ماهی بالای 50 میلیون و سالی 620 میلیون لیتربرآورد شده است یادآور شد: روزی 2 میلیون لیتر سوخت سهم واقعی  در جایگاه های سوخت در  استان عرضه می شود.

وقیف هزارخودرو حامل سوخت قاچاق

وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای مدیران ارشد در هرمزگان جلوگیری از قاچاق کالا از مبادی ورودی استان است گفت: زیرا بیشتر سوخت قاچاق از طریق مرزهای استانهای همجوار و دیگر استانها به هرمزگان ترانزیت و از مرزهای آبی به خارج از کشور منتقل می شود.صابری  ازراه اندازی نرم افزار در جایگاه عرضه سوخت سخن گفت  که  هر خودرویی سنگینی بر اساس کارت ماشین، سوخت خود را تامین کند و تا 24 ساعت بعد از سوخت گیری نمی تواند دوباره سوخت بگیرد. این مسوول در این خصوص اظهار داشت: مقدمات اجرای  این طرح  از 3 ماه آخر سال گذشته شروع شده بود و از یک ماه پیش این طرح به مرحله اجرایی رسید. وی ادامه داد: قرار است این طرح در ستاد مرکزی، ملی اعلام شود و در تمام جایگاه های سوخت اجرا گردد. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان میزان سوخت کشف شده در استان طی 3 ماهه نخست سال جاری  را نسبت به سال گذشته  142 درصد افزایش با رقم حدود 6 میلیون  لیتر دانست که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، 2میلیون و 400 لیتر به ثبت رسیده است. صابری گفت:با اقدامات پیشگیرانه تاکنون 60 درصد سوخت خروجی استان را کنترل کردیم.وی از  اقدامات کنترل قاچاق سوخت را توقیف حدود هزارو خودرو سبک و سنگین از اول دی ماه تا اکنون ذکر کرد و افزود:در 3 ماه نخست امسال ،477 وانت و سواری و 212 کامیون ، 26 تریلرو... توقیف شد.وی صدر فعالیت های این کمیسیون در این 3 ماه، در راستای مبارزه با قاچاقچیان سوخت و دام اعلام کرد. صابری جایگاه های سوخت ، سهمیه ها کشاورزی ، صنعتی، اداری، سازمانها، صنایع، نیروگاههاو ... در قاچاق موثر دانست و گفت:بخش عمده تامین منابع سوخت بیرون از استان و بخش دیگر کارت های سوخت سرگردان است.

 کشف 14 هزار دام قاچاق در هرمزگان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان از کشف14هزار و 339 رأس دام زنده قاچاق در3 ماه  ابتدای سال جاری خبر داد. صابری افزود:در مدت مشابه سال گذشته هزارو 938 راس کشف شد. وی در ادامه افزود: با توجه به تفاوت فاحش قیمت‌ها در دو سوی مرز،با اقدامات مؤثر پیشگیرانه و مقابله‌ای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ویژه کنترل شدید ورودی‌ها و ممنوع کردن هرگونه نقل و انتقال دام بین استانی و شهرستان‌ها در  سال گذشته 17 هزار راس کشفیات بوده است.

توقیف 393 شناور  حامل کالای قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان  با بیان اینکه قاچاق، تولید ملی را به مخاطره انداخته و سرمایه‌گذاری را بی‌رونق می‌کند اظهار داشت: این پدیده به عنوان چالش فرآروی تمامی کشورهای شناخته می‌شود.وی ادامه داد: پایین بودن ریسک قاچاق، عدم نظارت کافی و دسترسی آسان از جمله مقوله‌هایی است که می‌تواند در کشورهای مختلف سبب گسترش پدیده قاچاق می‌شود.صابری با بیان اینکه طول ساحل این استان با دریا برابر با بیش از دو هزار و 200 کیلومتر است، اضافه کرد: طول مرزهای آبی همان اندازه که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت به حساب آید، می‌تواند در صورت عدم نظارت به یک تهدید در حوزه اقتصادی تبدیل شود وتفاوت وسوسه‌انگیز قیمت‌ها در بیرون و داخل کشور نیز از دیگر عوامل رونق و گسترش قاچاق می‌تواند باشد. وی با اشاره به افزایش 100 درصدی کشفیات قاچاق گفت: در سال 91، بیش از 205 میلیارد تومان ارزش کشفیات کالای قاچاق بود که 100 درصدنسبت به سال 90 افزایش داشتیم. صابری تعداد پرونده ها تشکیل شده در امر قاچاق  درسال  91 به 90، 4هزارو 638  پرونده با 4 درصد کاهش خواند.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان افزود:در3ماهه سال جاری نیز تعداد 448 پرونده قاچاق کالا با رشد 13 درصدی تشکیل شد که  ارزش ریالی آن با رشد 418 درصدی با 425میلیارد ریال در استان برآورد گردید.   وی میزان جریمه های  وصولی در 3 ماه سال جاری را با افزایش  174 درصد افزایش  با رقم  19 میلیارد ریال اعلام کرد.صابری شناورهای توقیفی حامل کالای قاچاق را 393 شناور  دانست.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها