انتقاد نماینده غرب هرمزگان از بی مهری نسبت به مرزنشینان ساحلی غرب هرمزگان



 نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی؛مهندس احمد جباری نماينده ی مردم بندرلنگه، بستك، پارسيان و كيش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حسن روحانی رئيس جمهور ایران از بی مهری نسبت به مرزنشينانِ سواحل خليج فارس در غرب هرمزگان انتقاد كرد.

 

به گزارش صبح ساحل، نماینده غرب هرمزگان در انتقاد از بی مهری نسبت به مرزنشینان گفت: جای تاسف دارد که دولت برنامه ای در بخش تجاری و صیادی برای مردم ساحل نشین ندارد.

در نامه ی فوق مهندس جباری خطاب به رئیس جمهور اظهار داشته است که آيا رونق اقتصادی و تجارت با دنیا که جنابعالی به کرات از آن یاد میکردید، با این تصمیمات خلق الساعه در حوزه واردات و در قبال تجارت سالم مرزنشینان محقق میشود؟
آیا مردم ساحل نشین در کنار دریا باید از مواهب خدادادی دریا بی بهره باشند؟
جای تاسف دارد که دولت برنامه ای در بخش تجاری و صیادی برای مردم ساحل نشین ندارد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم مجوز تخلیه ی بار لنج های محلی اظهار داشت که جناب رئیس جمهور! جنابعالی چه برنامه ی جایگزینی در مقابل توقیف اقلام تجار و بازرگانان محلی و مردم عزیز دارید؟ آيا مطلع هستيد كه تعدادی از شناورها بدون پاسخگويی مسئولين با تمام اقلام در حوضچه ای با هم پهلو گرفته اند كه هر لحظه احتمال خطر حوادثی از جمله آتش سوزی برای آنها وجود دارد؟ گویا این مهم برای مسئولین امر حائز اهمیت نیست چرا که تا کنون به دلیل بی تدبيری و بی توجهی مسؤلين دولتی در سطح ملی و استانی دهها شناور سبك و سنگينِ صيادی و تجاری طعمه ی حريق شده و ضرر و زيان آنها نیز جبران نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه نامه ی انتقادی خود خواستار تعیین تکلیف لنجداران و اقلام آنان شد و از اقدام اخیر که بدون اعلام قبلی گمرک و بنادر و سایر دستگاه های ذیربط، مبادرت به تعطیلی دریا و بستن آن به روی ساحل نشینان کرده اند، به شدت انتقاد کرد، چرا که به گفته ی وی میبایست قبل از اقدام به توقیف لنج ها و عدم تخلیه ی کالاهای آنها که به صورت قانونی و رسمی وارد گمرک پارسیان شده است، نسبت به عدم اجازه ترخيص چنين كالاهايی به تجار و لنجداران اخطار داده ميشد كه اين كالاها زير گروه كالاهای دارای مجوز ورود از طرف دولت نمي باشند.

نماینده ی مردم غرب هرمزگان در مجلس که طی چند هفته ی پیش نیز از طریق وزارتخانه ی مربوطه، موضوعِ عدم ترخیص کالاهای لنجداران محلی پارسیانی را پیگیری و هشدارهای لازم را داده بود، خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد که در این شرایط حساس لازم است بخشی از اختيارات با توجه به شرايط خاص منطقه به استان ها و شهرستان ها تفويض شود تا مسئولین محلی با همت مضاعف پای کار باشند و از تجارت سالم مردم حمایت کنند نه آنکه صرفا مجری تصمیمات دیکته شده ی مرکز نشینان باشند.

 مهندس جباری در بخش پایانی نامه ی خود ابراز امیدواری کرد که این مشکل به زودی در گمرک پارسیان حل گردد.

لازم به ذكر است؛ نماينده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از چند وزیر مرتبط با این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است تا در صورت حل نشدن موضوع، آنها را در صحن مجلس پیگیری نماید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها