استاندار خبرداد؛

احداث130هزار واحدمسکن مهر در هرمزگان



صبح ساحل، اقتصادی _استاندار هرمزگان گفت: احداث 130 هزار واحد مسکن مهر در هشت سال اخیر یک رکورد بی‌سابقه است چرا که مجموع واحدهای احداثی در این استان تا پیش از دولت نهم برابر با 234 هزار واحد بوده است.

به گزارش فارس، ابراهیم عزیزی افزود: با توجه به روند توسعه و افزایش جمعیت، تامین مسکن آحاد جامعه خصوصا اقشار کم درآمد، بدون بهره‌گیری از مدل موفق مسکن مهر امکانپذیر نبود که با تدبیر دولت نقطه عطفی در خدمات رسانی به مردم شد.وی خاطرنشان کرد: تحقق چنین حجم بزرگی از عملیات عمرانی احداث مسکن با کمترین هزینه برای متقاضیان شاید برای برخی یک تردید بود اما دولت عدالت محور با انجام آن برگ زرینی را در بخش مهمترین نیاز جامعه یعنی مسکن رقم زد.

استاندار هرمزگان گفت: احداث 130 هزار واحد مسکن مهر در هشت سال اخیر یک رکورد بی‌سابقه است چرا که مجموع واحدهای احداثی در این استان تا پیش از دولت نهم برابر با 234 هزار واحد بوده است.

به گزارش فارس، ابراهیم عزیزی افزود: با توجه به روند توسعه و افزایش جمعیت، تامین مسکن آحاد جامعه خصوصا اقشار کم درآمد، بدون بهره‌گیری از مدل موفق مسکن مهر امکانپذیر نبود که با تدبیر دولت نقطه عطفی در خدمات رسانی به مردم شد.وی خاطرنشان کرد: تحقق چنین حجم بزرگی از عملیات عمرانی احداث مسکن با کمترین هزینه برای متقاضیان شاید برای برخی یک تردید بود اما دولت عدالت محور با انجام آن برگ زرینی را در بخش مهمترین نیاز جامعه یعنی مسکن رقم زد.

رئیس شورای مسکن استان هرمزگان همچنین بر همکاری همه عوامل ذی‌ربط جهت تسریع در محوطه سازی مجتمع‌ها جهت فراهم شدن امکان تخصیص انشعابات آب و برق تاکید کرد.

نماینده عالی دولت همچنین از راه‌اندازی شهرداری در  شهرک پیامبر اعظم به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم نام برد که زمینه تسریع در توسعه این شهرک بزرگ مسکونی را فراهم خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه دولت مبني بر راه اندازي شعبه بانك مسكن در شهرك پيامبر اعظم(ص) اظهار داشت: به زودي شعبه بانك مسكن به منظور رفاه حال ساكنين شهرك پيامبر اعظم(ص) در راستاي پرداخت اقساط راه اندازي مي شود.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: با توافق بانك مسكن و راه و شهرسازي، شعب بانك مسكن در تمام سايت هاي مسكن مهر راه اندازي مي شوند.

نماينده عالي دولت در استان بيان كرد: شهرداري بندرعباس نيز بايد نسبت به راه اندازي شهرداري منطقه ويژه پيامبر اعظم(ص) اقدام كند.

عزيزي با بيان اينكه پروژه هاي مسكن مهر در استان مشكل آب ندارند خواستار تسريع در امر برق رساني به پروژه هاي مسكن مهر شد و بيان كرد: پروژه هاي مسكن مهر استان نبايد مشكل آب و برق داشته باشند.وي در ادامه عملكرد بانك هاي استان را در موضوع پرداخت تسهيلات به مسكن مهر استان را مطلوب و قابل تقدير ارزيابي كرد و افزود: خوشبختانه در استان هرمزگان مسكن مهر و تعاوني ها مشكلي با بانك ها ندارند و تسهيلات مورد نياز پرداخت شده است.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان اضافه كرد: در امر تامين مسكن مردم تمام دستگاه ها مسئول هستند.

عزيزي همچنين از تمام شهرداري هاي استان خواست با همكاري اداره كل راه و شهرسازي محوطه سازي سايت هاي مسكن مهر را در اولويت قرار دهند.

استاندار هرمزگان در ادامه بر ضرورت بهره گيري از ظرفيت آموزشي، ورزشي، بهداشتي و درماني در سايت هاي مسكن مهر تاكيد كرد.وي در پايان بر ضرورت تكميل شبكه فاضلاب و احداث ايستگاه پمپاژ و انجام خدمات رساني مناسب توسط شهرداري، سازمان پارك ها و فضاي سبز و سازمان اتوبوسراني در سايت شهرك پيامبر اعظم(ص) تاكيد كرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر گفت: تاکنون از مجموع 38 هزار و 59 واحد که پروانه احداث آن اخذ شده است 20 هزار و 949 واحد در مرحله نازک کاری و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

مهدی زندیه وکیلی افزود: برای شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز از مجموع 16 هزار و 564 واحد که پروانه آن اخذ شده است 9 هزار و 683 واحد در مرحله نازک کاری است.

وی همچنین با اشاره به روند احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده، بیان داشت: در این بخش نیز تاکنون 3 هزار و 200 واحد تحویل و 3 هزار و697 واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.وی سهم پرداخت تسهیلات به روند احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده استان را 6 هزار و 877 واحد ذکر کرد که از این تعداد 6 هزار و 410 واحد به بانک‌های عامل معرفی و 5 هزار و 511 واحد نیز عقد قرارداد شده است.

دبیر شورای مسکن استان تسهیلات پرداختی در بخش بهسازی مسکن روستایی را نیز از مجموع 60 هزار و 299 واحد سهمیه استان، 53 هزار و 284 واحد در مرحله عقد قرارداد نام برد که 44 هزار و 894 واحد در مرحله دریافت قسط چهارم هستند.زندیه وکیلی رقم پرداخت تسهیلات مسکن مهر استان را در مجموع یک‌هزار و 36 میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون پرداخت شده است. این مقام مسئول همچنین یادآور شد: تاکنون از مجموع 55 هزار و 680 واحد مسکن مهر 19 هزار و 513 واحد پایان کار آن‌ها صادر شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها