استاندار هرمزگان:

دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شد



استاندار هرمزگان گفت که گروه تحقیق و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی استان موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شده که این کیت هم اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی استاندار هرمزگان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت که این کیت بی‌نظیر قادر به تشخیص سه نوع بیماری از جمله کووید۱۹ و آنفلوانزا است که امیدواریم باتوجه به پیگیری دانشگاه علوم پزشکی تایید نهایی را بزودی دریافت کند.

وی همچنین از گروه‌های تحقیق و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که شبانه روزی در کنار گروه درمان مشغول فعالیت هستند قدردانی کرد و گفت که راه اندازی این کیت اتفاقی مهم برای هرمزگان است و می‌تواند به لحاظ اقتصادی و درمان در استان موثر باشد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد که برگزاری مراسم ترحیم همچنان ممنوع است و با برگزارکنندگان چنین مراسم‌هایی برخورد می‌شود.
همتی از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت منند چرا که غفلت از این موضوع خسارت جبران ناپذیری را به همراه دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه این جلسه به برخی از فرمانداران و مدیران شهرهای استان به دلیل بی توجهی و نظارت نداشتن بر دستورالعمل‌های ابلاغی در شهرستان ها تذکر داد. 
 همتی افزود: با مدیران و فرمانداران در صورت رعایت نکردن به دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی در تجمع‌ها در شهرستان ها برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود و بر ضرورت بیش از پیش نظارت و رعایت پروتکل‌ها و برخورد جدی با متخلفان و متولیان بی توجه  دستور داد.    
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، همچنان نگرانی‌های بابت کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف احساس می‌شود.                        
وی همچنین از کارشناسان بهداشت و آموزش وپرورش خواست: کار نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه‌ها با جدیت پیگیری شود.

لازم به ذکر است که انجام آزمایش برای ویروس کرونا جدید، تفاوت چندانی با آزمایش آنفلوانزا ندارد. پزشکان اول باید نمونه‌ی آزمایش را که برای وجود ویروس بررسی خواهد شد، از بیمار بگیرند. متخصصان بهداشت می‌گویند ویروس کرونا با تکثیر در دستگاه تنفسی موجب بروز بیماری تنفسی می‌شود؛ بنابراین متخصصان بالینی از طریق دهان و بینی از گلو نمونه‌برداری می‌کنند و ممکن است خلط سینه‌ی بیماران با سرفه‌ی تر را نیز برداشت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها