خاکستر شدن 200 اصله درخت در نخیلات و باغات در روستای «آب ماه» فین



آتش سوزی گسترده روستای «آب‌ماه» از توابع بخش فین بندرعباس حدود 200 اصله درخت نخل و مرکبات را  در 7 ساعت خاکستر کرد. این حریق در ساعت 14 و 15 دقیقه جمعه  گذشته رخ داد. 
به نوشته‌ی روزنامه صبح ساحل، «غلامرضا رفیعی» ، بخشدار فین در گفتگو با صبح ساحل با بیان اینکه آتش در ساعت 14 و 15 دقیقه جمعه چهارم مهرماه جاری رخ داد و گفت: بلافاصله  خودروهای آتش نشانی از پایگاه‌های قطب آباد، رضوان و ایستگاه ۱۰ بندرعباس و تلمبه خانه قطب آباد به  محل حادثه در روستای آب ماه اعزام شد. وی افزود: باتلاش اهالی و آتش نشانان ، حریق در ساعت 21 و 30 دقیقه اطفا شد. رفیعی از  خسارات زیادی به مردم سخن گفت که دسترسی به باغات و زمین های آتش گرفته در بخش هایی امکان پذیر نبود که دستگاه لودر شرکت خط لوله نفت اقدام به ایجاد مسیر دسترسی کرده و برای مهار آتش با خاک تلاش فراوانی انجام داد.
وی خسارات آتش سوزی را حدود 100 اصله درخت خرما و100 اصله  مرکبات عنوان کرد و ادامه داد: علت حادثه و برآورد خسارات در دست بررسی است.
گفتنی است به دلیل شدت باد، حریق  پس از  مهار ،بار دیگر به صورت پراکنده در برخی نقاط باز شعله کشید و مردم محلی تلاش شان را برای جلوگیری از شعله ور شدن حریق به کار بردند.
روستای آب‌ماه از توابع دهستان گهره بخش فین شهرستان بندرعباس در ۹۵ کیلومتری شمال بندرعباس و در مجاورت جاده مهم ترانزینی بندرعباس - سیرجان واقع شده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها