افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری بندرعباس اجتناب ناپذیر است



مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین مشکل‌ تامین ارز، افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش صبح ساحل، اسحاق اصلاحی روز دوشنبه اظهار داشت: درشرایطی که قیمت همه اجناس بالا رفته، قیمت کرایه شناورها در هفت ماه گذشته افزایشی نداشته که امیدواریم مسوولان تدبیری بیندیشند که مالکان شناورها و مردم آسیب نبینند.

به نوشته ایسنا، اصلاحی اضافه کرد: درهمین راستا امروز نیز نشستی با موضوع مشکل‌های شناورهای مسافری در فرمانداری بندرعباس برگزار شد که امیدوار کننده بود، مقرر شد هزینه‌های شناورها و مسایل و مشکل های دیگر آنان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد که این نرخ حدود ۱۴ روز پیش به ستاد تنظیم بازار هرمزگان تحویل شده است.

 مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر اضافه کرد: براساس هزینه‌ها و ارز ۲۲۰ هزار ریالی، قیمت ها پیشنهاد شده که بازهم نرخ ارز به بالای ۳۰۰ هزار ریال رسیده واکنون ما را مستأصل کرده زیرا قطعه های مورد نیاز شناورهای مسافری باید از کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین شود.

اصلاحی در خصوص استفاده از ظرفیت ایزوایکو برای تعمیر شناورهای مسافری اظهارداشت: نرخ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بسیار بالا بوده و پرداخت آن از توان شناورداران خارج است لذا برای استمرار فعالیت های شناورهای مسافری نیازمند مساعدت مسوولان هستیم و اکنون ۱۴ شناور به علت نبود قطعه ها برای تعمیر و مشکل‌های ارزی زمین گیر شده‌اند.

این در حالی است که صبح امروز فرماندار قشم گمانه‌زنی‌های فضای مجازی در خصوص افزایش بهای بلیط شناورهای مسافربری را کذب دانست و گفت: اگر افزایش قیمتی در کار باشد شخصا آن را اعلام خواهم کرد.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار با اعلام این خبر افزود: گمانه‌زنی‌های فضای مجازی در خصوص بهای بلیط شناورهای مسافری تعیین کننده نیست.

وی افزود: حقوق مصرف کننده و ارائه دهندگان خدمات باید به طور همزمان مد نظر قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: امروز نخستین جلسه این موضوع در بندرعباس در حال برگزاری است و پس از ارائه آنالیز قیمت بلیط و خاتمه بررسی‌های لازم در روزهای آتی، اعلام نظر خواهد شد که اگر افزایش قیمتی در کار باشد شخصا آن را اعلام خواهم کرد.

لازم به ذکر است که شناورهای مسافربری قشم در اعتراض به تامین نشدن هزینه های خود، 19 مهرماه دست از کار کشیده‌بودند.

مدیرعامل شرکت تعاونی خیبر خلیج فارس در این خصوص گفته بود: مسئولان برای حل مشکل شناورداران قول مساعدت دادند و هم اکنون نخستین شناور در حال مسافرگیری است.

رضا رضایی قشمی بیان کرد: امیدواریم مشکل شناورداران حل شود تا شریان حرکت دریایی در پهنه خلیج فارس همیشه در جریان باشد.

فاصله گذاری اجتماعی، کمترشدن مسافران مسیرهای دریایی و افزایش قیمت و استهلاک شناورها از جمله مواردی بوده که شناورداران بدان اعتراض داشتند.

درحال حاضر ۴۵شناور مسافری کار جابه جایی مسافر بین بندرعباس، قشم وهرمز برعهده دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها