استاندار هرمزگان: تحقق 33 درصدی اشتغال تعهد شده استان



صبح ساحل ، سیاسی - ابراهیم عزیزی، استاندار هرمزگان در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان ضمن تقدیر از مسئولان دستگاه‌ها در هرمزگان گفت: آنچه پیرامون اشتغال مسلم و مبرهن است این است که این حوزه بر روی تمامی حوزه‌های دیگر تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: تاکیدمان بر این بوده و خواهد بود که هر وقت نگاه هوشمندانه، عالمانه و همه جانبه به اشتغال داشته باشیم یقینا در مسیر منطقی قرار می‌گیریم و باید این امر را رسالتی همگانی به حساب آوریم.

به گفته استاندار هرمزگان باید مسئله اشتغال به خوبی دیده شود تا امنیت در سایر حوزه‌ها نیز محقق شود و نگاه به اشتغال باید همراه با بازسازی و ترمیم فرهنگ و نوع نگاه حاکم بر کار و اشتغال باشد. عزیزی یادآور شد: معتقدیم که دستگاه‌های فرهنگی مربوطه در این راستا به درستی به وظایف خود و نقششان عمل نکردند چرا که نگاه‌ها به استخدام در ادارات دولتی معطوف است. وی در ادامه اضافه کرد: صدا و سیما نیز آن‌گونه که باید بر روی موضوع اشتغال کار نکرده و انتظار می‌رود در این راستا مدام بازگو شود که این اراده است که کار می‌سازد نه اداره. عزیزی بیان داشت: نگاه جدی به تقویت بخش خصوصی نیز می‌تواند زمینه‌ساز ساختن فرصت‌های شغلی مولد باشد و این مهم نیز باید مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران مسئولان این حوزه باشد.

استاندار هرمزگان افزود: در واقع مدیریت حوزه کار و اشتغال وظیفه اداره کار و امور اجتماعی است و باید این امر را در نظر داشت اصل کار در بخش خصوصی و بطن جامعه به عنوان ظرفیتی بالقوه باید مورد توجه باشد.عزیزی گفت: در کشور؛ اسناد بالادستی همانند سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه به خوبی برای حوزه اشتغال نقشه راه را ترسیم کرده‌ است و باید تلاش کنیم حوزه اشتغال مبتنی بر علوم روز، فناورانه و عالمانه راهبری و مدیریت شود.

این مقام ارشد استانی بیان داشت: به عنوان مثال حوزه‌هایی مانند شیلات در هرمزگان علی‌رغم تلاش‌های مدیران استانی به دلیل عدم نگاه مناسب در بعد کلان، انتظارات را در حوزه اشتغال فراهم نکرده‌اند به نحوی که سهم حوزه شیلات در تولید شغل با توجه به این‌که هرمزگان استانی ساحلی است، ناچیز و اندک است.وی با بیان این‌که باید به سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این چنینی در استان پیش برویم، یادآور شد: در اشاره به نمونه‌ای دیگر می‌توان به ظرفیتی همانند بازارچه‌های مرزی اشاره کرد که متاسفانه تاکنون در حالی که می‌توانند در خدمت نظام و اقتصاد کشور باشند مورد توجه قرار نگرفته است.استاندار هرمزگان افزود: نیازمند آسیب‌شناسی حوزه‌هایی هستیم که تاکنون ظرفیت‌های آنان مورد استفاده قرار نگرفته است.عزیزی تاکید کرد: توجه به اشتغال خانگی و پویاسازی ظرفیت‌های جدید براساس کار علمی و کارشناسانه می‌تواند توسعه یافتگی حوزه اشتغال در استان را تضمین کند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر و با گذشت حدود پنج ماه از سال، 33 درصد از میزان اشتغال تعهد شده استان محقق شده است، یادآور شد: نیازمند تمرکز و تلاش بیشتری در ماه‌های باقیمانده هستیم.عزیزی همچنین به برگزاری جشنواره شهید رجایی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: یکی از پارامترهای دخیل در سنجش عملکردی مدیران توجه به کارنامه آنها در ایجاد اشتغال است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها