دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به بشاگرد



 وزیر راه و شهرسازی به‌منظور افتتاح چند پروژه مهم در راس هیاتی صبح امروز دوشنبه 26 آبان وارد بندرعباس شد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمد اسلامی در این سفر یک روزه خود به هرمزگان قرار است علاوه بر بهره برداری چند طرح مهم از جمله پل جگین و آغاز عملیات اجرایی بیخ کَهنو-‌ دولت آباد و دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بشاگرد که با حضور استاندار هرمزگان، نماینده شرق استان ، مجید مشکینی رییس هیات امنا دانشگاه آزاد کشور و عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی در بشاگرد از چند پروژه مهم راهسازی نیز بازدید کرد.

 ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های بشاگرد احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان بشاگرد ظرف مدت زمانی سه سال در قالب کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق احداث می شود.

محمد اسلامی در پایان سفر خود به بشاگرد اظهار داشت: برای احداث این میزان راه مواصلاتی ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث این راه‌ها از آرزوهای مردم شهرستان بشاگرد بوده که امید می‌رود با بهره برداری از آنها مشکل‌های ارتباطی این شهرستان کاهش چشمگیری یابد.

آغاز عملیات اجرایی جاده کهنو - دولت آباد بشاگرد 

عملیات اجرای جاده «راه بیخ»، حد فاصل کهنو - دولت آباد بشاگرد با اعتباری افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان، نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان محلی و استانی آغاز شد.

پل موقت جگین بشاگرد افتتاح شد

پُل جگین در شهرستان بشاگرد نیز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، همتی استاندار هرمزگان، رییسی نماینده شرق استان و جمعی از مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان در مراسم بهره برداری ازاین پل گفت: این پل خرپایی با ۶۰ متر طول و پنج و نیم متر عرض ظرفیت باربری ۷ تن بار و با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد ریال در راستای تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه سواری و باری احداث شده است که حدود ۵۰ روستا از راه مواصلاتی بهره‌مند شدند.

 آرش رضایی افزود: پل موقت جگین مشکل انسداد راه ارتباطی بخش گافروپارمون از محور سردشت بشاگرد به نیک‌شهر در مسیر جنوب سیستان و بلوچستان که به دلیل طغیان رودخانه جغین مسدود می‌شد، را رفع می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی ساخت دانشگاه آزاد سردشت 

عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه آزاد سردشت بشاگرد با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان و هیات همراه آغاز شد.

ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بشاگرد با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در ۳ فاز احداث می‌شود.فاز اول این پروژه با متراژ ۳۶۰ متر مربع و برآورد اولیه ۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. فاز دوم این پروژه هم تا شهریور سال 1400 به بهره برداری می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها