مجلس به دنبال تسهیل فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد



نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید از منطقه آزاد قشم گفت: مجلس با با ابزار‌های مالیاتی به دنبال تسهیل فعالیت‌ها در مناطق آزاد است. به گزارش صبح ساحل، احسان خاندوزی در پایان بازدید دو روزه از منطقه آزاد قشم گفت: در صورت فعالیت‌های تقویت کننده اقتصاد ملی در مناطق آزاد، به جای ۲۰ سال می‌توان تا ۳۵ سال و بیشتر برای این مناطق معافیت مالیاتی منظور کرد.
وی افزود: از این پس برای آنکه مناطق آزاد بتوانند از حداکثر معافیت‌ها و شرایط ویژه برخوردار شوند سعی می‌شود در یک محدوده محصور و بدون تداخل با حیات شهری و روستایی فعالیت کنند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مالیاتی، به دنبال تسهیل برای فعالان مناطق آزاد هستیم و پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ایجاد معاونت مالیات مناطق آزاد در سازمان مالیاتی بررسی می‌شود.

خاندوزی همچنین از مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه معافیت فعالان اقتصادی مربوط به سال ۹۰ تا ۹۴ خبر داد و گفت: احتمالاً تا چهارماه آینده این مصوبه به صحن مجلس می‌رود و در صورت تصویب، بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور با سازمان امور مالیاتی رفع می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم، گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزار‌های نظارتی مجلس از دستگاه‌ها است و این موضوع برای سه منطقه آزاد از جمله قشم در دستور کار است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از کمبود آب آشامیدنی در چند روستای غرب قشم گلایه کرد.
مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز برخی از مشکلات مناطق آزاد را ناشی از خلاء قانونی دانست و گفت: اقدامات خوبی در زمینه ایجاد شفافیت، کاهش بروکراسی و تسریع اجرای فرآیند‌ها در منطقه آزاد قشم اجرایی شده است که توجه به این موضوع مهم جای قدردانی دارد.
حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم برخی بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر، مسائل مالیاتی، گمرک و میزان و حوزه اختیارات را به عنوان مهمترین مشکلات قانونی منطقه آزاد قشم دانست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها