مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان :

از برنامه هیات‌های فعال ورزشی حمایت می‌کنیم



جلسه تخصصی هیات شطرنج هرمزگان با مدیر کل ورزش و جوانان برگزار شد.

 
به گزارش صبح ساحل، جلسه تخصصی هیات شطرنج به ریاست امیاری مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان و با حضورخادمی معاونت ورزشی، فاطمه مرادی سرپرست معاونت بانوان و  سالاری رئیس هیات شطرنج ،  پیرامون برنامه ریزی های لازم برای توسعه راهبردهای ورزش شطرنج و استفاده از پتانسیل ، ظرفیت ها و امکانات سطح استان برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست اظهارکرد :  هیات شطرنج استان یکی از هیات  های فعال استان می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت ها و مسابقات شطرنج را مداوم و مستمر به صورت آنلاین در سراسر استان برگزارکرده است.
متولی ورزش و جوانان استان هرمزگان یادآورشد : مسابقات و فعالیت های مجازی باعث می شود فعالیت ها و عملکرد ورزشی همچنان ادامه داشته باشد. وی بیان داشت: استعدادها و علاقمندان زیادی به این رشته ورزشی در سراسر استان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی هدف دار وانجام طرح استعدادیابی باعث رشد روز افزون این ورزش در سطح کشور وجهان باشیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان  اعلام آمادگی در خصوص حمایت  اداره کل از این رشته ورزشی در استان نمود و گفت:  اداره کل از برنامه ها و اهداف هیات های فعال ورزشی که ظرفیت و پتانسیل های خوبی دارند در حد توان حمایت خواهدکرد. شهرام سالاری رئیس هیات شطرنج استان در این  جلسه ضمن بیان عملکرد هیات  شطرنج اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تا کنون هیات  شطرنج توانسته در سراسر استان به طور مستمرمسابقات آنلاین هفتگی برگزار نماید.  وی افزود : به زودی از سوی هیات  شطرنج استان جهت آموزش همگانی  کلاس های آموزش شطرنج آنلاین برگزار خواهد شد.رئیس هیات  شطرنج استان  تصریح کرد:  جهت هماهنگی برنامه ها و فعالیت ها ، جلسات هیات شطرنج استان با روسای هیلت های شهرستان ، اعضای هیئت رئیسه و کمیته ها به صورت مداوم برگزارشده است.سالاری همچنین بیان داشت : اردوهای سه ماهه برای اعضای تیم های منتخب تمام رده های سنی با حضور مربیان بومی و غیربومی برگزار شده است.
رئیس هیات شطرنج استان ضمن درخواست مبنی بر اینکه  هیات های  شطرنج فعال در شهرستان های استان فاقد مکان و فضای تخصصی می باشند خواستار مساعدت های اداره کل  برای هیات  های شهرستانی شد و  اظهار داشت: هیا ت شطرنج بندرعباس جهت خرید و تجهیز وسایل اولیه و باز سازی سالن هیلت به بودجه اختصاصی نیاز دارد. رئیس هیا ت شطرنج بیان داشت: سالن شماره دو  شطرنج چهارم فروردین سال جدید در سالروز در گذشت زنده یاد بردیا گله داری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.  گفتنی است  در پایان مقرر شد پنجاه  درصد از هزینه های اسکان تیم های لیگ دسته یک کشور که سال گذشته انجام شده را اداره کل استان پرداخت نماید.

 
 مدیرکل ورزش و جوانان خبر داد:
حمایت از طرح های سازمان مردم نهاد
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در نشست با جوانان از حمایت مالی ۱۸ طرح از سوی سازمان های مردم نهاد جوانان درآذرماه جاری خبرداد.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در نشست با موسسه مردم نهاد پندارسرای مهر هرمزگان ازحمایت مالی هجده طرح از سوی سازمان های مردم نهاد جوانان در ماه جاری خبرداد.
محمود رضا امیاری در این نشست اظهار داشت: مسائل ‌وجدیت کار سازمان های مردم نهاد برای ما بسیار مهم است و اداره کل ورزش وجوانان در حد توان حمایت صد درصدی از  سمن ها خواهد نمود و با گذشت ۹ ماه از سال توانسته ایم صد درصد از تعهداتی که وزارت ورزش وجوانان در توسعه مشارکت ها بر عهده استان هرمزگان گذاشته بود  را محقق نماییم.وی افزود:‌ ما باید به دنبال ایجاد کارهای نو باشیم و بستر را برای کارهای جدید و نوآوری فراهم نماییم.متولی ورزش وجوانان دراین نشست بیان داشت: اداره کل ورزش وجوانان پشتیبان برنامه ها و ‌کارهای سازمان های مردم نهاد می باشد و سمن ها نیز در حوزه آسیب های اجتماعی در کنار جوانان در مسیرآموزش هامی باشند.امیاری تصریح نمود: سازمان های مردم نهاد باید نگاه ویژه ای به مسائل و‌ مشکلات حوزه جوانان و تعالی خانواده  در اجتماع داشته باشند و از ظرفیت و اعتبارات سایر دستگاه ها در این راستا بهره ببرند.متولی ورزش وجوانان ضمن تاکید بر استفاده نیروهای جوان بیان نمود: یکی از اولویت های اداره کل ورزش وجوانان استفاده از نیروهای جوان و خلاق و پرانرژی در اداره می باشد. امیاری بیان داشت: جهت حمایت از طرح های سازمان های مردم نهاد از سوی اداره کل دو مرحله فراخوان داده ایم  که در مرحله دوم که همین آذرماه بود بالغ بر۱۸ طرح و برنامه از سوی سازمان های مردم نهاد به اداره کل ارسال شده و مورد حمایت مالی قرار گرفته است.  در پایان مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان  به برگزاری مجمع ملی سازمان های مردم نهاد بیست و ششم آذرماه اشاره نمود وگفت: آرزوی موفقیت برای دوتن ازاعضای مجمع جوانان استان هرمزگان که کاندیدای این مجمع هستند را داریم.

منتشر شده: 1
مجتبی
۱۶ تیر ۱۴۰۰
من در این رشته جذاب و فکری استعداد فراوانی دارم و علاقه شدیدی به این رشته دارم و متاسفانه از این رشته در هرمزگان کم استقبال میشه و نمیدانیم حتی کجا برای این رشته استعداد مون رو قابل اجرا کنیم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها