مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

صنعتی شدن آشپزخانه‌های دانشجویی نقش مهمی در ارتقای بهداشت دارد



مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تغییرات اساسی و صنعتی شدن آشپزخانه سلف دانشجویی هرمزگان نقش مهمی در ارتقا بهداشت و بهبود پخت و پز موادخوراکی خواهد داشت.

به گزارش صبح ساحل،رضا سهرابی افزود: تامین نیازهای غذای دانشجویان بسیار اهمیت دارد و شرایطی همچون کمبود برخی از اقلام در بازار، نبود مواد اولیه با کیفیت، عدم تامین به موقع اجناس توسط تامین کننده ها، قطعی برق و آب و.... از جمله مهمترین عواملی هستند که بعضآ در حین کار خدمات را با سختی بالایی روبه رو می کنند.

وی ادامه داد: اداره تغذیه دانشجویی در ایام معمول سال پذیرایی و تامین غذایی به طور متوسط یک هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان را در وعده غذایی ناهار، یک و ۱۰۰ پرس غذا در وعده غذایی شام و صبحانه می باشد.

سهرابی اضافه کرد: اداره تغذیه دارای یک آشپزخانه مرکزی و ۲ سلف سرویس خواهران و براداران در مجموعه پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مراکز توزیع غذایی از جمله خوابگاه دخترانه کوثر، زینبیه و نرگس و خوابگاه پسرانه مطهری و ولیعصر و خوابگاه متاهلین ولیعصر است.

وی با بیان اینکه سلف سرویس جدید پردیس با گنجایش ۵۰۰ نفر عملیات ساخت ابنیه آن به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در آینده نزدیک تجهیز سلف دانشجویی جدید صورت می گیرد و به مجموعه اداره تغذیه دانشجویی جهت ارایه خدمت اضافه می شود.

مدیر دانشجویی با اشاره به تجهیزو نوسازی سلف دانشجویی دانشگاه بیان کرد: یکی از معظلات همیشگی کترینگ های پخت غذا در آمار بالا یکنواخت نبودن کیفیت پخت و مصرف مقدار بالای روغن در سرخ کردن مواد غذایی می باشد. یکی از بهترین سرخکن های صنعتی به مجموعه سلف اضافه کرده ایم.

سهرابی اضافه کرد: این سرخ کن توان سرخ کردن یکنواخت و با کیفیت مواد غذایی مختلف را تا ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ پرس در ساعت داراست. همینطور صرفه جویی در مصرف روغن، کنترل دمای روغن مصرفی جهت حفظ کیفیت روغن و تصفیه روغن مصرفی از جمله ویژگی های برتر این دستگاه هست که امیدواریم با استفاده از آن شاهد افزایش کیفیت پخت غذای مختلف باشیم.

سهرابی اظهار کرد: خرید تجهیزاتی از جمله مرغ تیکه کن صنعتی، خلال کن صنعتی، مخلوط کن کوبیده، پیاز پوره کن صنعتی، سیب زمینی پوست کن صنعتی، میز قصابی، وان شستشو، ترالی حمل سیخ اکنون شاهد تحولی عمده در بحث آماده سازی مواد اولیه غذاها هستیم. به گونه ای که بسیاری از فرآیندها پخت غذاهایی از جمله کوبیده بدون دخالت دست و تماما به صورت صنعتی انجام می شود که اهمیت بسیاری در بحث کنترل عفونت و انتقال بیماری دارد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب تجهیزات جدید دخالت دست به حداقل ممکن رسیده است و در طبخ غذا نیزبا ارتقا کیفیت همراه خواهد بود.

منبع:ایسنا 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها