هشدار مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس:

شهرک پیامبر اعظم خطرناک ترین منطقه



صبح ساحل، حوادث _ "شهرک پیامبراعظم(مسکن مهر)به علت مجتمع های کنار هم و رعایت نشدن اصول ایمنی  از جمله فاقد پله های فرار، استفاده از مصالح نامرغوب وغیر استاندارد در ساخت این مجتمع ها و استفاده از دیوارها و سقفهای کاذب نسوز غیر استاندارد،جز پر خطرترین منطقه بندرعباس به حساب می آید ونبود ایستگاه آتش نشانی در شهرک، بر خطر آن افزوده است".مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس با بیان این مطلب را و با اشاره به اینکه در زمان ساخت مجتمع های مسکن مهر از آتش نشانی استعلام گرفته نشده است، از مسوولان مربوطه گلایه نمود که در این زمینه همکاری نمی کنند تا ایستگاه آتش نشانی در آن جا راه اندازی شود، اگر اتفاقی در محل رخ داد در همان دقایق اولیه به کمک حادثه دیدگان بشتابند.آتش پاد سوم فرجام دانش از خرید زمین به متراژ 3هزار متر برای احداث ایستگاه آتش نشانی شماره 10خبردادو افزود: زمانی که دریافتیم مسوولان مربوطه زمینی به ایستگاه درنظر نمی گیرند و فقط به فکر بالا آوردن ساختمانهایشان هستندبا کمک شهرداری بندرعباس، زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع از  مسکن و شهرسازی در شهرک پیامبر اعظم خریداری  شد و مقرر شدتا هفته آتش نشانی به بهره برداری برسد اما به دلیل مشکلاتی ، این امر محقق نگردید. وی در ادامه از لزوم خودروهای بالابر در شهرک پیامبر اعظم سخن گفت اینکه با توجه به وجود ساختمانهای بلند، این شهرک نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی با خودروی بالابر است در حالی که به علت بالا بودن قیمت این نوع خودورهای، سازمان اتش نشانی بندرعباس در حال حاضر تنها 2 خودوری بالابر و 2 خودوری نجات در اختیار دارد.دانش شهرک های واقع در بلوار امام حسین را از نقاط ضروری و پر خطر برای احداث ایستگاه آتش نشانی دانست و افزود: ایستگاه شماره 9 در بلوار امام حسین نیز مقرربود تا در روز آتش نشان به بهره برداری برسد و این نیز به علت عدم حمایت مالی شهرداری بندرعباس محقق نشد.

 مجهز نبودن اسکله ها به شناورهای اطفای حریق

" بر اساس استانداردهای بین المللی به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که در حال حاضر در شهر بندرعباس به چهار ایستگاه آتش نشانی دیگر نیاز است".مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بندرعباس با این خبرگفت: بندرعباس دارای هشت ايستگاه آتش نشاني است. دانش افزود:هم اكنون بندرعباس داراي يك ايستگاه امداد ساحلي در ساحل خواجه عطا و يك ايستگاه در شهرك صنعتي مي باشد وعلاوه بر آن دو دستگاه خودرو، بالابر و نجات نيز در ايستگاه مركزي براي اطفاي حريق در ساختمان هاي بلند مرتبه مستقر هستند.وی  احداث ایستگاه آتش نشانی دراسکله ها را ضروری دانست گفت:هیچ کدام از اسکله های شهر بندرعباس به جز اسکله شهید رجایی به ایستگاه آتش نشانی و شناورهای خاموش کننده آتش مجهز نیستند. دانش افزود:باید مراکز تاسیسات و ارگانهای بزرگ مانند راه آهن و... ایستگاه مستقل داشته باشداما در بندرعباس این امر محقق نشده است.

 لزوم نصب 2 هزار شیر آب آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در خصوص لزوم توجه به اندازه معابر برای صدور مجوز احداث ساختمان،گفت: مشاهده می شودشهرداری بندرعباس برخی مواقع بدون توجه به مسئله اندازه معابر برای عبور خودورهای آتش نشانی، مجوز احداث ساختمان را صادر می کند. دانش با بیان ایرادات بر شهر از جمله نبودخط ویژه عبورخودروهای امداد، عرض کم برخی از خیابانها و رعایت نکردن استانداردهای معابر شهری برای عبور ماشین های آتش نشان، نبود آدرس در بعضی از کوچه هاو... ، به حریق چند سال گذشته بازار 22 بهمن اشاره کرد و گفت: در آن روز 4 خودرو به محل اعزام شدند و چند دستگاه خودروآتش نشان دیگر در پشت ترافیک  ماندند که خودروهای حاضر در صحنه هر چند یک بار با خاموش کردن آتش، آب آن خالی  و این امر موجب می شد حریق پیشروی کند اگر شیراب آتش نشانی یا ایستگاه آتش نشانی در آنجا بود شاهد از بین رفتن بازار نبودیم. این مقام مسوول این راه اضافه کرد که بعد از وقوع حادثه به مسوولان امر گفتیم که این محل  برای بازار پرخطر و غیر استاندارد است باید فروشندگان به محل دیگری منتقل شوند اما هشدار ما نادیده گرفته شد و کماکان بازار برقرار است.وی به قانون اداره آب  در تمام دنیا اشاره داشت که به ازای هر 300 متر جاده و خیابان ، باید شیر آب آتش نشانی نصب شود که با این تفاصیل باید در بندرعباس، 2 هزار شیر آب آتش نشانی باشد اما در حاضر این شهر دارای  67 شیر است.

  تجلیل از آتش نشانان نمونه

دانش که به مناسبت7 مهرماه روز ملي ايمني سخن می گفت در ادامه سخنان  به  تجليل از ۹ آتش نشان و انتخاب يك آتش نشان برتر، تجليل از ۲۶ آتش نشان بازنشسته، تجليل همسران وفرزندان برتر آتش نشان درمسابقات ورزشي،  تجلیل از نفرات برتر در زمینه هایی همچون بالاترین مدرک تحصیلی و بین المللی، آمادگی جسمانی، تجلیل از پیمانکاران برتر در زمینه رعایت مسائل ایمنی نهادهای برتر در زمینه آموزش و ایستگاه برتر ، شهروند فداکار، رژه خودروهاي آتش نشاني درسطح شهر  و... مطالبی بیان کرد.  وی  کمبود نیروی انسانی آتش نشان، کمبود تجهیزات و خودروهای آتش نشانی و را از مهمترین مشکلات پیش روی فعالیت های آتش نشانی عنوان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها