تزریق رایگان واکسن کرونا در دبی آغاز شد



واکسن «فایزر» با پرواز هواپیمایی امارات وارد دبی شد.همچنین واکسیناسیون رایگان از صبح امروز چهارشنبه 23 دسامبر در امارات آغاز شده است.

به گزارش صبح ساحل، امارات متحده عربی واکسیناسیون تمامی ساکنان این کشور علیه ویروس کرونا را آغاز کرده است. واکسیناسیون با استفاده از واکسن تولیدی شرکت چینی سینوفارم به صورت رایگان انجام می شود. در ماه سپتامبر نهادهای ناظر دارویی امارات کارآیی این واکسن را تایید و مجوز واکسیناسیون کارکنان بخش خدمات درمانی را صادر کردند. کارآیی این واکسن تا ۸۶ درصد گزارش شده که کمتر از واکسن تولیدی شرکت های آمریکایی است.

اکثر خارجیان مقیم این کشور را نیروی کار جوان تشکیل می دهد و اطلاع رسانی به موقع و اجرای دقیق مقررات جلوگیری از گسترش بیماری از عوامل پائین بودن آمار ابتلا و تلفات در این کشور بوده است. واکسیناسیون داوطلبانه است و برخی از مردم هنوز نسبت به عواقب استفاده از آن نگرانی دارند.

در حال حاضر، در سایر کشورهایی که واکسیناسیون آغاز شده واکسیناسیون براساس اولویت بندی انجام می شود و امارات اولین کشوری است که وارد مرحله واکسیناسیون همگانی شده است.

پس از آن، دشورای عالی مدیریت بحران و فاجعه دبی اعلام کرد که واکیسناسیون گسترده علیه ویروس کرونا از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

به گفته این شورا، واکسن ساخت شرکت آمریکایی فایزر به شهروندان تزریق خواهد شد.

دفتر ارتباطات رسانه‌ای دولتی دبی نیمه‌شب سه‌شنبه اعلام کرد که دبی نخستین محموله واکسن کرونای ساخت فایزر-بیانتک را دریافت کرد. این محموله با یک پرواز باری شرکت هوایی امارات از بروکسل به دبی رسید. بنا بر این گزارش، این محموله با اولویت از مراحل تخلیه و بازرسی گمرکی گذشت.

وزارت بهداشت و پیش‌گیری امارات متحده عربی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که کاربرد اضطراری واکسن ساخت فایزر و بیونتک را تصویب کرده است. همزمان، شورای فتوای امارات متحده عربی استفاده از واکسن‌های کرونا را مطابق موازین شرع اسلام برای محافظت از جان انسان اعلام کرد. این شورا از جوامع سراسر جهان خواست با دولت‌هایشان همکاری ‌کنند تا مایه‌کوبی موفقیت‌آمیز باشد، و به تدابیر پیش‌گیرانه و احتیاطی برای جلوگیری از تشدید همه‌گیری احترام بگذراند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها