واکنش نمایندگان هرمزگان به اظهارات استاندار فارس؛

با تمام توان از منافع مردم هرمزگان دفاع خواهیم کرد



صبح ساحل، سیاسی ـ  به دنبال اظهارات استاندار فارس در خصوص جداسازی بخشی از استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس، نمایندگان استان هرمزگان نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان دادند. آنها به صبح ساحل گفتند با تمام توان از منافع استان هرمزگان دفاع خواهند کرد.

در این رابطه رییس مجمع نمایندگان هرمزگان اتصال استان فارس از طریق الحاق بخشی ازهرمزگان به فارس را تکذیب کرد وگفت: استاندار فارس درآخرین لحظه‌های ماموریت خود قصد دارد با اظهارات تحریک کننده،آرامش مردم مناطق جنوب کشور را برهم زند و ایشان باید بخاطر این اظهارات نسنجیده از مردم هرمزگان عذرخواهی نماید.احمد جباری افزود: مردم نجیب هرمزگان ضمن حفظ آرامش خود، درچهارچوب قانون از منافع منطقه خود دفاع می کند و ما هم بعنوان نمایندگان آنها با تمام توان با آنها همراه خواهیم بود. نماینده شهرستان‌های بستک،بندرلنگه و پارسیان درمجلس شوای اسلامی گفت:از وزیر کشور دولت تدبیر و امید می خواهم دراین زمینه اقدامات لازم را بعمل بیاورد و نگذارد بعضی ها بخاطر منافع شخصی خود آرامش منطقه‌ای دیگر را برهم بزنند. وی همچنین خواستار عکس‌العمل استاندار هرمزگان دراین باره شد. نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و کشور نیاز به آرامش و همبستگی دارد، گفت: اینکه افرادی ادعا می کنندکه در روزهای آخر دولت دهم مصوبه‌ای را به نفع استان فارس در جدا کردن بخش هایی از هرمزگان گرفته اند، خود جای تردید دارد، ولی هرگونه اقدامی در چهارچوب تقسیمات کشوری باید به نفع امنیت ملی باشد نه به ضرر امنیت ملی و این اقدام‌ها هیچ نفعی برای کشور ندارد و باعث تشنج می شود.

سید عبدالکریم هاشمی اظهار داشت: نزدیک به 20 سال بعضی از نمایندگان سیاسیون فارس بدنبال توسعه طلبی وکسی درآمد برای این استان بوده‌اند تا شرایط مناسبتری را برای این استان ایجادکند غافل از اینکه بعضی از سیاسیون فارس بدنبال تجزبه طلبی هستند و دوست دارند در دل استان فارس، استانی دیگر را تشکیل دهند و افکار بلندی در سر دارندکه به ضرر کل استان فارس  و موجب اختلاف بیشتری می شود. عضو کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد:عده‌ای که عمر سیاسی آنها به سر رسیده است و در رقابت با استان اصفهان عقب مانده‌اند، به فکر مسایل حاشیه ای هستندکه هیچ نفعی برای استان فارس ندارد جز اختلاف و تفرقه افکنی در جنوب کشور.وی ادامه داد: باید مناطق ساحلی توسعه یابد تا هر کسی دوست دارد در این مناطق سکنی گزیند چون منفعتش به تمام کشور می رسد. هاشمی ازدولت یازدهم و وزیر کشور خواست این اقدام ناشیانه که بعضی ها بدنبال آن هستند را خنثی نماید چون مردم این کار را به پای دولت یازدهم خواهند نوشت. گفتنی است قرار است در روزهای ابتدایی هفته جاری نمایندگان دیداری با مسئولین مربوطه در وزارت کشور در این باره داشته باشند. همچنین در پی بیان اظهارات غیرمسئولانه توسط استاندار فارس و برخی از مسئولین این استان درباره جدایی بخش هایی از هرمزگان، نمایندگان استان در اعتراض به این دست از اظهارات اعتراض و مذاکراتی را با وزیر کشور و قائم مقام وی داشته اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها