فرماندار جاسک:

شرایط صادرات و واردات کالا از گمرک بندرگودسر فراهم شود



فرماندار جاسک گفت: گمرک بندر گودسر باید نوسازی و بازسازی شود و مهیای صادرات و واردات کالا به کشورهای همسایه به خصوص عمان شود.

به گزارش صبح ساحل،محمد رادمهر  با اذعان به اینکه خط انتقال نفت خام «گوره» در استان بوشهر به جاسک به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر درحال اجرا است، بیان داشت: در شرایط تحریم اقتصادی با اتکا به توان داخلی و بهره گیری از توان شرکت های داخلی طولانی ترین خط انتقال نفت خام در خاورمیانه در حال انجام است. اتمام این پروژه می تواند تاثیر بسزایی در توسه و رونق اقتصادی شهرستان جاسک و شهرستان های شرق استان هرمزگان داشته باشد.

رادمهر اظهارداشت: در سیاست های کلی نظام و همچنین در برنامه ششم و برنامه هفتم توسعه کشور برنامه های خوبی برای توسه اقتصادی و نفتی در شرق هرمزگان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در کنار خط انتقال نفت کارهای بزرگتری به صورت زنجیره ای در دست اجرا است که توسعه منطقه را تحت شعاع خود قرار خواهد داد. ایجاد مخازن نفتی، احداث اسکله های تجاری و نفتی با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی در جاسک همزمان با احداث خط لوله انتقال در دست اجرا است.

فرماندار جاسک تصریح کرد: احداث اسکله های تجاری با هدف رونق تجارت و افزایش مبادلات اقتصادی و فرهنگی میان ساحل نشینان هرمزگانی با کشورهای حاشیه خلیج فارس پیش بینی شده است.

رادمهر اضافه کرد: امروزه زیر ساختهای یک توسعه بزرگ‌و مهم در شرق هرمزگان متناسب با اهداف بلند مدتی اقتصادی اجرا می شود. این طرح ها و پروژه ها نقطه شکوفایی شرق هرمزگان است.

فرماندار جاسک با بیان اینکه امروزه شهرستان جاسک به قطب کشاورزی در شرق هرمزگان تبدیل شده است، افزود: شهرستان جاسک با توجه به برخورد داری از اقتصاد دریا محور و ارتباط با کشورهای آسیای میانه می تواند در حوزه اقتصادی، اشتغال و تولید منطقه را متحول کند.

رادمهر با تاکید بر اینکه بومیان منطقه در این اقتصاد خود را سهیم کنند، تاکید کرد: با توجه به اینکه بزرگترین بندر در شهرستان جاسک ایجاد خواهد شد، بومیان و مردم محلی باید در این توسعه خود را دخیل کنند.

وی دفتر اتاق بازرگانی در جاسک یکی از نیازهای این شهرستان عنوان کرد و افزود: تسهیل گری برای فعالان اقتصادی می تواند به رونق اقتصاد منطقه کمک کند.

فرماندار جاسک تاکید کرد: از آنجائیکه بندر گودسر نزدیکترین بندر به کشور عمان است نیاز است تا گمرک گودسر بازسازی و نوسازی شود و در خور شان صادرات و واردات خارجی باشد. امکانات این گمرک باید هم راستا با اهداف بلند مدت و کاهش مشکلات تجار و بازرگانان شرق هرمزگان افزایش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها