تعداد شعبه‌ها و صندوق‌های جمع‌آوری رای در هرمزگان تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد



رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان از افزایش 15 درصدی تعداد شعبه‌ها و صندوق‌های جمع‌آوری رای در انتخابات 1400 در هرمزگان خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر تصمیم ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ صندوق اخذ رای برای استان در نظر گرفته شده است که احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی ادامه داد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان، روش برگزاری انتخابات سنتی است اما ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت پنج روز، کاندیداهای انتخاب در شوراهای شهر از ۲۰ اسفند به مدت هفت روز و متقاضیان شرکت در انتخابات شورای روستا و عشایر از ۱۶ فروردین سال آتی به مدت هفت روز انجام می‌شود.

رئوفی افزود: با اعلام قبلی کاندیداهای این دوره انتخابات فرصت دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه را داشتند.

وی ادامه داد: در انتخابات دور قبل در استان هرمزگان بیش از ۲۲ هزار نفر در ستاد انتخابات و شعب اخذ رای فعالیت می‌کردند که با افزایش تعداد صندوق‌های رای در انتخابات ۱۴۰۰، نیروهای شعب اخذ رای و ناظر بر انتخابات افزایش می‎یابد.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان تصریح کرد: ستادهای استانی و شهرستانی انتخابات در هرمزگان تشکیل شده است و اعضای ستاد مرکزی معرفی شده اند و تا هفته آینده نیز حکم اعضای ستاد انتخابات شهرستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات و آموزش انتخابات دوره‌ای و محدود است، اظهار کرد: سومین همایش استانداران، معاونان، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ستادی برای سه استان هرمزگان، کرمانشاه و زنجان ششم اسفند در وزارت کشور برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان افزود: در سطح استان نیز این جلسات و آموزش‌ها به صورت دوره‌ای و منطقه‌ای برای آماده‌سازی، آموزش، تشریح دستوالعمل‌ها و بخشنامه‌های انتخابات ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع بیماری کرونا، مردم با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر اقتدار و حاکمیت نظام را به جهانیان ثابت می‌کنند.

همایش مشترک ستاد انتخابات بندرعباس و قشم روز پنجشنبه با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، امنیتی، انتظامی و اجتماعی، فرماندار، معاون و بخشداران بندرعباس و فرماندار، معاونین و بخشداران قشم در فرمانداری قشم برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها