تناقض تصمیمات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا؛

سفر به هرمزگان مجاز است یا ممنوع؟



ستاد استانی مقابله با کرونا چندی پیش اعلام کرد که سفر به هرمزگان از 20 اسفند ممنوع است. اما در مقابل ستاد ملی مقابله با کرونا از مجاز بودن سفر به شهرهای زرد و آبی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی خبرداده است. در آخرین رنگ‌بندی اعلام  شده از سوی وزارت بهداشت نیز هیچ کدام از شهرهای هرمزگان در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار ندارند.

به گزارش صبح ساحل، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. اما مسافرت به شهرهای آبی و زرد مشروط به رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز و امکان پذیر است. این مصوبه ستاد ملی با مصوبه ستاد مقابله با کرونا در هرمزگان در تناقض است و مشخص نیست کدام دستورالعمل در حال حاضر اجرایی می‌شود. با توجه به اینکه در روزهای اخیر شاهد شیوع گسترده ویروس جهش یافته در هرمزگان هستیم، ستاد استانی بهتر است هرچه زودتر نسبت به این موضوع اعلام موضع کند. 

109 بیمار بستری، هزار و 36 فوتی و 42 مورد مبتلا به کرونای جهش یافته آخرین وضعیت استان هرمزگان در مواجه با ویروس کرونا است. ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد، تغییر وضعیت و رنگبندی جدید شهرهای قرمز و نارنجی از شنبه، ۲۳ اسفند به ۲۵ اسفند موکول شده است، باید دید وضعیت رنگبندی هرمزگان با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونای جهش یافته تغییری می‌کند یا خیر. 

                                                            

      رنگبندی شهرها

       نکته حائز اهمیت این است که رنگ‌بندی‌های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغییراتی همراه باشد

     

سفر به کدام شهرها ممنوع است؟

  

در آخرین رنگبندی ارائه شده از وزارت بهداشت به نقل از صدا و سیما؛ شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

  

شهرهای ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی نیز در  وضعیت نارنجی کرونا هستند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها