عقب‌گرد دلار به کانال 21 هزار تومانی



صرافی‌ملی باز هم قیمت دلار و یورو را کاهش داد. این صرافی قیمت فروش دلار را با ۱۰۰تومان کاهش ۲۱۸۴۳ و خرید آن را ۲۱۴۱۱تومان اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، امروز قیمت خرید هر دلار ۲۱ هزار و ۵۲۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۶ هزار و ۳۳۳ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۱ هزار و ۶۹۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۱ هزار و ۹۱۳ تومان اعلام شد.  

همچنین نرخ یورو در این بازار ۲۶ هزار و ۵۹۹ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۶ هزار و ۸۶۴ تومان اعلام شد. بر اساس این گزارش، در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته (شنبه)  هر یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۵ تومان و هر دلار ۲۲ هزار و ۹۳۱ تومان به فروش رسید.

همچنین روز کاری گذشته در سامانه نیما، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۶۰۳ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۷۹۴ تومان معامله شد.

دلار بازار آزاد روز گذشته کار خود را با قیمت 22 هزار و 980 تومان به پایان رساند. تحلیل‌گران در این مقطع مرز 22 هزار و 900 تومانی را برای دلار مهم عنوان می‌کردند و افت قیمت بیشتر و ورود به کانال 21 هزار تومان را برای دلار محتمل می‌دانستند. به اعتقاد آن‌ها در حال حاضر بازار از اخبار مربوط به مذاکرات وین و FATF بیشترین تاثیر روانی می‌گیرد و ورود به کانال 21 هزار تومان در صورت همراهی کردن هر دو این‌ها ممکن است محقق شود. البته بخشی از تاثیر توافقات پیش از این در بازار بروز کرده است. در صورت نتیجه بخش بودن مذاکرت و ایجاد توافق انتظار می‌رود کاهش قیمتی که به واسطه اثر روانی اخبار بر بازار اتفاق افتاد تثبیت شود. مثلا بازار انتظار دارد با ایجاد توافق، درآمد نفتی و در نتیجه عرضه دلار افزایش یابد، بخشی از تاثیر این اتفاق با انتشار اخبار و تاثیرات روانی تا به همینجای کار در بازار اتفاق افتاده است. در صورتی که درآمد نفتی به واقع زیاد شود، بخشی از اثر کاهشی آن قبلا اتفاق افتاده است.

   عقب‌گرد دلار به کانال 21 هزار تومانی

    

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها