سه طرح آب و فاضلاب در هرمزگان به بهره‌برداری رسید



سه طرح آب و فاضلاب در هرمزگان با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان گفت: این طرح‌ها شامل انتقال آب از سد سهران به گوهران بشاگرد، تصفیه خانه فاضلاب تیاب میناب و آب شیرین‌کن مهدی آباد فین بندرعباس است.

فریدون همتی افزود: با بهره برداری از طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیر با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان به بیش از چهار هزار نفر آبرسانی شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲ مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵ کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

کلکتور روش نوین لوله کشی است که موجب تقسیم یکنواخت و مساوی آب در همه بخش‌های ساختمان شده و به عنوان مرکز کنترل عملیات آب در ساختمان عمل می‌کند.

استاندار هرمزگان گفت: تصفیه خانه فاضلاب تیاب و شبکه جمع آوری دیگر طرحی است که امروز به بهره برداری رسید.

فریدون همتی افزود: با این طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان به بیش از پنج هزار نفر خدمت رسانی شده است.

به گفته وی، ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

همتی بهره برداری از آب شیرین‌کن مهدی آباد فین را دیگر طرح افتتاحی امروز عنوان کرد و افزود: این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 
منبع:صداوسیما
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها