آمار تصادفات منجر به فوت در یک ماه گذشته 27 درصد افزایش داشته است

کشته شدن 21 نفر در سوانح جاده‌ای برون شهری هرمزگان



سوانح جاده‌ای برون شهری هرمزگان در خردادماه جاری مرگ 21 نفر را رقم زد. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ اسماعیل تنها، جانشین پلیس راه هرمزگان با تایید این مطلب گفت: از یکم تا 31 خردادماه گذشته 4 فقره تصادف فوتی در جاده‌های برون شهری استان رخ داده است که نسبت به خرداد سال 99، 27 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بیشترین متوفیان سوانح برون شهری با 7 فقره در مسیر میناب ذکر کرد و اظهار کرد: باتوجه به اینکه در حوزه شرق استان آمار تصادفات بالا است از مسوولان مربوطه مانند استانداری، شورای ترافیک، دادگستری و فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، صداوسیما و دستگاه‌هایی که وظیفه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را دارند درخواست داریم که به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سرهنگ تنها اضافه کرد: این ارگان‌ها ضمن‌ عمل به وظایف و تعهدات تصریح شده درقانون، مشارکت و همکاری لازم در جهت پیشگیری از تصادفات را در جاده‌های استان برابر با تهدیدات و چالش‌های حوزه خدمتی خود با هماهنگی با پلیس راه و استفاده از تجربیات موفق در کشور و سایر استان‌ها و حتی نگاه جهانی متناسب با موضوعات پیش رو برنامه‌ریزی و اجرا نمایند.

این مقام مسوول از افزایش 17 درصدی آمار مجروحان تصادفات خبر داد و افزود:در این مدت 109 نفر در 103 فقره تصادف مجروح شدند که با کاهش 6 درصدی مجروحان و افزایش 17 درصدی تصادفات جرحی روبه‌رو بودیم.

 

60 درصد تصادفات درحوزه شرق

سرهنگ تنها 60 درصد تصادفات را در حوزه شرق استان شامل بندرعباس، میناب و رودان خواند و گفت: در این بازه زمانی یک ماهه بیشترین تصادفات با 69 درصد در محور اصلی و همچنین 68 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ داده است. وی 55 درصد تصادفات در روز را بین ساعات 8 تا 12 ظهر ذکر کرد.

 

خودروی سواری با 56 درصد تصادفات

جانشین پلیس راه هرمزگان پرتصادف‌ترین خودرو در این مدت را سواری با 56 درصد تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: کامیون با 25 درصد تصادف، در رده دوم قرار دارد، همچنین بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی، 21 درصد و برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر 45 درصد بوده است.

 

تصادفات با شتر  

سرهنگ تنها به نکته قابل توجهی در فروردین‌ماه امسال اشاره کرد که آمار تصادفات نشان می‌دهد سوانح جاده‌ای برون شهری در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش 365 درصدی داشته است. وی در خصوص تصادفات با شتر نیز مطالبی عنوان کرد.

گفتنی است: اوایل تیرماه جاری بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک نفر شتر در محور جاسک_ میناب سرنشین خودرو مجروح شد. کارشناس پلیس راه استان علت حادثه را رها کردن احشام بدون ساربان در سطح جاده اعلام کرد. خوشبختانه در این فقره تصادف، فردی جان خود را از دست نداد ولی در حوادث بسیار، سرنشینان خودرو در برخورد با شتر به کام مرگ رفتند و خانواده‌های زیادی عزادار شدند. این حوادث یکی از معضلات اصلی استان است که در این باره خبرنگاران صبح ساحل  مطالب بسیاری  نوشتند و به گوش مسوولان رساندند. اما هنوز این معضل در جریان است که باید مسوولان به طور جدی وارد این موضوع شوند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها