ردپای کرونای دلتا در هرمزگان:

ثبت یک مورد ابتلا و فوت بیمار در استان



یکی از نمونه‌های جهش یافته ویروس کرونا مدل دلتای آن است که اگر تست آن منفی هم شود احتمال مبتلا بودن وجود دارد و در جریان هوا هم قابل انتقال است، حال رد پای این ویروس در استان مشاهده و یک مورد ابتلای قطعی نیز ثبت شده است.

      

به گزارش صبح ساحل، تحقیقات متخصصان نشان می‌دهد که کرونا دلتا شبیه کرونای انگلیسی است و علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد که با گلو درد و آبریزش بینی و سرفه شروع می‌شود و بعد از 48 ساعت به درگیری با ریه می‌انجامد.

با توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی کرونای دلتا با جریان هوا نیز قابل انتقال است و گردش هوا بدون تهویه می‌تواند مکانی برای انتقال ویروس کرونای دلتا باشد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندر عباس اظهار داشت: استان هرمزگان یک مورد ابتلا قطعی به کرونای دلتا مشاهده شده است که منجر به فوت بیمار شد و تعداد بیماران مشکوک دیگری هم وجود داشت که بعد از نمونه‌گیری برای تشخیص قطعی به انستیتو پاستور تهران ارسال شد اما رد شد.

وی افزود: اما این دلیل نمی‌شود که مورد مثبت دیگری در استان وجود نداشته باشد؛ با مثبت شدن یک مورد تعداد دیگری هم قطعا وجود دارند اما هنوز شناسایی نشده و مورد تشخیص قرار نگرفته‌اند.

نوروزیان با تاکید بر اینکه عمده نوع کرونا در استان هرمزگان کرونای انگلیسی است گفت: کرونا دلتا به مراتب قدرت سرایت بالاتری نسبت به سایر کروناها دارد و تقریباً 130 برابر قدرت سرایت آن از کرونای نوع چینی بیشتر است همچنین بیماری‌زایی آن از نمونه‌های قبلی بالاتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: علائم کرونای دلتا بیشتر شبیه به سرماخوردگی است به طوری که فرد مبتلا فریب این علائم را می‌خورد؛ آبریزش بینی، گلو درد، سردرد اولین علائم دلتا هستند و در مراحل بعدی تب و سرفه به سراغ فرد مبتلا می‌آید اما در کرونای چینی سرفه و تب زود‌تر پدیدار می‌شد.

وی عنوان کرد: فرق دیگر کرونای دلتا با نمونه‌های قبلی ویروس این است که ظاهراً این نمونه از ویروس تست منفی بیشتری دارد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: از دست دادن حس بویایی و چشایی در کرونا دلتا دیده نمی‌شود و در کرونا انگلیسی هم این علائم کمتر دیده می‌شد اما در کرونای چینی به وضوح بیشتر بود.

  

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها