وزیر بهداشت:

من با عشق و اخلاص آمدم بروم روی مین!



وزیر بهداشت در جلسه ستاد کرونا در بندرعباس گفت: در رابطه با کمبود تخت با نیروهای مسلح صحبت کردیم و حدود ۱۲۰ تخت به مجموعه شما اضافه می‌شود. سعی کنید بار بستری را کم کنید اما ما کنار شما و مردم ایران هستیم و قول دادیم که ما نخواهیم گذاشت حتی یک روز بیماری در پشت درب بیمارستان‌های مملکت بماند که اگر این اتفاق می‌افتاد برخی از این شبکه‌ها ما را پوست کنده بودند؛ من همیشه گفتم هرچه می‌خواهید به من فحش دهید به گوش جان می‌گیرم، من آمدم برای روی مین رفتن.

    

به گزارش صبح ساحل، وزیر بهداشت با بیان اینکه ما بر خود مکلف می‌دانیم به مردم خدمت کنیم، گفت: اما بدانید تاوان برخی ندانم کاری‌هایی را می‌دهیم که می‌شود در پیک‌های متعدد بار آن را از دوش همکاران من برداشت. می‌توان هزینه نظام سلامت را کاست و ما در حال پیش روی هستیم. رتبه استان هرمزگان در کنترل بیماری خوب است و از اولین رتبه‌های کشوری است و پیک‌های وحشتناک برخی نقاط را همکاران ستاد هرمزگان نگذاشتند شکل بگیرد.

وی افزود: ما هم به حد وسع خود کم نگذاشتیم و اقداماتی برای ارسال اکسیژن ساز، احداث بخش جدید بیمارستانی و... انجام دادیم و با توجه به اینکه سال بدی داشتیم اما کم نگذاشتیم. ما مشکل ارز و ریال داشتیم و فکر نمی‌کنم سالی به سختی سال ۱۳۹۹ در اقتصاد به دلیل تحریم‌ها داشته باشیم و خدا به ما کمک کرد که حدود ۱۴ هزار تخت برای اولین بار در این مملکت آماده کردیم و توانستیم تخت‌های ICU را ظرف یک سال دو برابر کنیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد با دردی جانکاه روبرو بودیم. مبتلای به کرونا در بیرون از آی سی یو 25 لیتر در دقیقه و در ICU تا ۳۵ لیتر در دقیقه اکسیژن لازم دارد و این موضوع برایش حیاتی است. ما روزهای اول کرونا تنها ۲ آزملیشگاه کرونا داشتیم و امروز بیش از ۴۳۰ آزمایشگاه در کشور داریم.

نمکی ادامه داد: امروز ما در مجموعه هرمزگان گرفتار پیک جدیدی هستیم. شاید خیلی ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته را در کوشکنار و عمانی مجموعه هرمزگان گزارش گرفتیم. من لحظه به لحظه رصد می‌کردم و شبانه روز به مسئولان استان تلفن می زدم. هیچ گاه نشد زنگ دوم، این عزیزان بردارند. هیچ رییس دانشگاه ما زنگ دوم تلفن برنداشت، بلکه همان زنگ اول آماده پاسخ بود. ما در دوماه قبل مواردی را در کوشکنار و عمانی و بعد هم از جاهای دیگر استان داشتیم. مواردی که از قسمت‌های شرقی استان همجوار با سیستان و بلوچستان پیدا کردیم. استان با خوزستان هم همجوار است و پیک انگلیسی را از آنجا گرفت. پیک ویروس جدید هندی را هم از مرزهای آبی جنوب و قسمت‌هایی از پارسیان عسلویه و قسمت‌های همجوار با سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان که همواره در گردش است، داشتیم.

نمکی گفت: در اوج خاموشی‌ها و کمبود برق و نگرانی مردم من هم چیزی بگویم که نفس مردم به دلیل فلان در بیمارستان‌ها قطع می‌شود و بعد هم بپرسیم حرف را از کجا آوردی؟ بگوید نمی‌دانم. نماینده ارجمند می‌آید کیس عقرب زدگی در استانش را چون میداند که الان آبروی نظام در عرصه بین‌المللی به چه وابسته است، با متانت و وقار دنبال می‌کند. من همیشه گفتم هرچه می‌خواهید به من فحش دهید به گوش جان می‌گیرم،  من آمدم برای روی مین رفتن؛ می‌دانستم کجا را تحویل می‌گیرم البته نمیدانستم قرار است گرفتار سیل، زلزله، کرونا و... شویم‌. خدا شاهد است اگر می‌دانستم زودتر می‌آمدم. « وجود روشن سعدی که شمع محفل توست/به هیچ کار نیاید گرش نسوزانی». من با عشق و اخلاص آمدم بروم روی مین.

در جلسه استانی ستاد کرونا در هرمزگان مقرر شد تا واکسیناسیون 50 سال به بالا در استان آغاز شود.
  
1- واکسیناسیون به افراد 50 سال به بالا گسترش یابد.
2- وزارت بهداشت نسبت به تأمین مستمر واکسن متناسب با نیاز استان و سرعت بالای تزریق اقدام خواهد کرد.
3- مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایش یابند
4- مراکز جامع سلامت در مراکز بخش و جزیره هرمز فعال خواهد شد و شمار این مراکز در استان افزایش خواهد یافت.
5- در لیردف، طبل و کوهشاه احمدی و چارک مراکز درمان بستر را احداث خواهیم کرد.
6- کمبودهای استان را در زمینه تجهیزاتی فورا احصا و ما در وزارت بهداشت رفع خواهیم کرد. آمبولانس نداریم اما بزودی با توجه به مجوزاتی که گرفته‌ایم آمبولانس به کشور وارد خواهد شد و 50 سهمیه هرمزگان را تأمین خواهیم کرد.
7- بیمارستان 541 تخت بندرعباس را 100 میلیارد تومان وعده داده بودیم. 30 میلیارد تومان تا حالا داده‌ایم و 30 میلیارد نیز بزودی واریز خواهد شد.
8- بیمارستان نیروی دریایی ارتش را تجهیز خواهیم کرد و از عزیزان ارتش می‌خواهیم که از همین فردا بیایند و تجهیز را از وزارت بهداشت دریافت و متناسب با بخش‌ها نسبت به تجهیز اقدام کنند.
9- در مورد ساماندهی مراکز امداد جاده‌ای نیز طراحی جدید و بررسی جدید خواهیم داشت.
10- سهمیه بومی رشته‌های تخصصی و پزشکی را افزایش خواهیم داد و حتما این را دنبال خواهم کرد.
11- کمبود نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف را برای صدور مجوز به بنده اعلام کنید تا مجوز آن را صادر کنم.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها