معاون وزیر بهداشت:

بسترهای کرونایی ۲ برابر شده است



معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ویژگی‌های خاص ویروس جهش یافته دلتا در پیک پنجم منجر به افزایش ۲ برابری بستری‌ها در مراکز درمانی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر قاسم جان بابایی»،معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت بالای انتشار و ابتلای بیشتر ویروس جهش یافته دلتا فشار سنگینی به سیستم درمان کشور وارد کرده است.  وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا یک اتفاق جهانی است و تا زمانی که ویروس کرونا می‌چرخد می‌تواند همه کشورها را در انتشار آن غافل‌گیر و در مدت کوتاهی در شرایط ناپایدار قرار دهد.

جان بابایی تاکید کرد: با توجه به سرعت انتشار ویروس جهش یافته دلتا و ابتلای بالای این ویروس ضرورت الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود و هیچ کسی نمی‌تواند با ساده‌انگاری در امان باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی و تأمین زیرساخت‌ها تلاش شده تجهیزات لازم در بخش درمان، تشخیص و امکانات بستری تامین شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. به گفته جان بابایی در همین ارتباط از همه ظرفیت‌ها در بخش تجهیزات درمانی و از ظرفیت نیروی انسانی دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، مامایی و پرستاری برای تأمین نیروی انسانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های درمانی دولتی، عمومی، غیردولتی، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تأخیر ایجاد شود چر که سبب افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها