علی کمالی، مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان:

کار خبرنگار روشنگری ست / تسهیلات مسکن افزایش یافته است


نویسنده: صبح ساحل

علی کمالی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان در دیدار با تعدادی از خبرنگاران در روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران واقعیت‌ها و نیازهای جامعه را اطلاع‌رسانی می‌کنند و کار خبرنگاران روشنگری و شفافیت است. این قشر از جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

کمالی عنوان‌کرد: بانک مسکن همواره تلاش کرده‌است ارتباط خوبی با خبرنگاران داشته‌باشد و اخباری که نیاز جامعه است، از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل نماید.

وی اظهارداشت: مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر این مهم در کشور مغفول ماند که این امر باعث افزایش قیمت آن در کشور شده‌است. تلاطم بازار مسکن به حدی بوده که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه قدرت خرید مسکن را ندارند و این امر باعث بالا رفتن اجاره بها شده‌است.

وی با اشاره به ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی در سال جاری در استان بیان‌کرد: با همکاری بنیاد مسکن و در پروژه طرح ملی مسکن و با مشارکت انبوه‌سازان استان این واحدها در حال ساخت هستند اما نیاز استان بیش از این تعداد است.

این مسئول به تجربه بانک مسکن در اجرای پروژه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: بانک مسکن در هرمزگان تجربه ساخت بیش از 30هزار واحد مسکن مهر، مسکن روستایی و بافت فرسوده را در کارنامه خود دارد و ما این آمادگی را داریم تامین مالی برنامه‌های دولت در زمینه مسکن را به خوبی اجرایی نماییم.

کمالی به یکی از شعارهای دولت جدید که ساخت مسکن است اشاره کرد و ادامه‌داد: در حال حاضر وضعیت مسکن خوب نیست و باید هر چه زودتر ساخت مسکن آغاز شود تا بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را تامین نماییم.

وی به افزایش مبلغ تسهیلات مسکن اشاره و عنوان‌کرد: یکی از تسهیلات پرداختی بانک مسکن، تسهیلات ساخت در بافت فرسوده است که مبلغ آن از چهارصد میلیون ریال به هشتصد میلیون ریال افزایش یافته‌است و نرخ این تسهیلات 9درصد است. همچنین در سال جاری تاکنون برای چهارصد واحد در بافت فرسوده تسهیلات پرداخت شده‌است.

کمالی اضافه‌کرد: برای انبوه‌سازان نیز تسهیلات تا مبلغ سه میلیارد ریال افزایش یافته‌است و اگر انبوه‌سازان در ساخت مسکن از فناوری‌های نوین استفاده نمایند این تسهیلات تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون ریال افزایش می‌یابد و نرخ آن 18درصد است.

کمالی در پایان گفت: در سالهای  اخیر ساخت مسکن کاهش یافته‌ که این موضوع باعث افزایش قیمت آن شده‌است که امیدواریم در دولت جدید با برنامه‌هایی که برای ساخت مسکن دارد قیمت‌ها کاهش یابد و همه بتوانند صاحب‌خانه شوند.

     

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها