رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

رکورد بی سابقه فوتی کرونایی در دو هفته اخیر



«تعداد فوتی ناشی از کرونا در حال افزایش است این سیر صعودی آمارها نشان می دهد که در دو هفته اخیر روزانه باعث افزایش فوتی‌های زیادی هستیم».
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که در هفدهمین نشست خبری اینترنتی سخن  می‌گفت بابیان این مطلب افزود: با افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا دلتا  دو هفته تعطیلی مطلق در کشور واقعاً نیاز است، دوهفته‌ای تعطیلی کامل که ترددها به صفر برسد و کنترل شدید اعمال شود نه دوهفته‌ای که مردم عازم سفر شوند. دکتر حسین فرشیدی ادامه داد: قطع زنجیره بیماری یک ضرورت است و باید ترددهای غیرضروری به استان و حتی پروازها محدود شود.
وی اضافه کرد: متأسفانه بدتر از سوش دلتا دارد به ما نزدیک‌تر می‌شود، در حال حاضر بیماران  مثبت بسیار بالایی در سطح شهر داریم  که شاهد عدم رعایت قرنطینه در شکل‌های  مختلف هستیم. وی ادامه داد: باوجود سوش دلتا فقط از طریق شکست زنجیره انتقال می‌توانیم کرونا را نابود کنیم  که دو راه بیشتر وجود ندارد یکی اینکه همه باید  واکسن بزنند یا اینکه همه به این بیماری مبتلا شوند، هیچ  دارویی برای درمان کووید وجود ندارد.
دکتر فرشیدی گفت: باید دستورالعمل‌ها بهداشتی رعایت شود و همه در فضای باز دو ماسک بزنند. وی تأکید کرد: در اول خردادماه سال جاری گفتیم که اگر رعایت پروتکل‌ها بهداشتی  کاهش یابد  به‌زودی  شاهد افزایش چند برابری  مبتلایان و فوتی‌ها در استان خواهیم  بود و متأسفانه  این اتفاق افتاد.
          

برگزاری مراسم‌ها  در فضای مجازی 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اظهار نگرانی از  تجمع‌های عزاداری حتی در فضای بازگفت:در ماه محرم قرارداریم و مناسبت‌های زیادی در حال برگزاری است که امیدوارم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم راه اباعبدالله الحسین (ع) را ادامه دهیم. وی افزود:متأسفانه شاهد عدم رعایت دستورالعمل‌ها در این چندروزه در مراسم‌ها بودیم.دکتر فرشیدی  عنوان کرد: مجلس‌ها عمدا مجازی برگزار شود و مردم  اصلاً فکر نکنند کسی  که در مراسم حضور دارد  آلوده نیست. وی  از شهروندان خواست که برای سلامتی خود، همراهان و کسانی که برای عزاداری تجمع می‌کنند، تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند و ناآگاهانه باعث انتقال ویروس نشوند.  
            

ابتلای 14 پزشک به کرونا  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت :در حال حاضر 14 پزشک در هرمزگان به کرونا مبتلا شدند که عده‌ای در بیمارستان و عده‌ای در منزل قرنطینه هستند.دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه این پزشکان اکثر از کادر طب اورژانس هستند افزود:  کادر درمان  که مستقیم با افراد کرونایی در ارتباط هستند درخطر ابتلا به کرونا قرار دارند و شاهد ابتلای آن‌ها به این بیماری هستیم .وی از کمبود کادر درمان نیز سخنانی ایراد کرد.
             

اضافه شدن 300 تخت 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص اختصاص تخت گفت: به‌طور‌میانگین، روزانه ۵۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ایم، در حال حاضر یک هزار و 500تخت  به مراکز درمانی کووید اختصاص داده‌شده‌است که تا شنبه آینده  300 تخت  دیگر اضافه‌می‌شود. دکتر فرشیدی از پر بودن تخت‌های‌بیمارستان‌های بندرعباس،  میناب،قشم و لنگه خبر داد. وی گفت: تا 15 شهریور 24 تخت آی سی یو اضافه می‌شود که هر تخت یک میلیارد تومان  هزینه دارد،در حال حاضر120 تخت آی سیو داریم که با افزایش بیماران باید به 150 تخت برسد. 
            

تز ریق 38 هزار واکسن برکت

دکتر فرشیدی گفت: تاکنون ۳۸هزار و ۳۶۴ دوز واکسن برکت در هرمزگان تزریق‌شده است که معادل ۱۰ درصد کل واکسن‌ها بوده است.وی افزود:همچنان داروی مستقیمی برای کووید تولید نشده است، باید رعایت پروتکل‌ها با شدت بیشتری انجام شود. این مقام مسوول تصریح کرد:یک نفر بیمار می‌تواند 9 نفر را تا پایان روز  آلوده کند،بر اساس آخرین آمار در چهارشنبه گذشته  2 هزار و 500تست انجام شد که آزمایش  هزار و 100 نفر مثبت شد. دکتر فرشیدی افزود: اگر هرکدام 9 نفر را آلوده کنند در طی 24 ساعت 10هزار نفر آلوده  می‌شوند.
   

تبریک روز خبرنگار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه سخنان خود در سومین نشست  سال ۱۴۰۰ روز خبرنگار را تبریک گفت  و افزود: در این روزهایی که دنیا درگیر سنگینی بار خبرهای نادرست نسبت به درست‌شده، کار شماها در تهیه گزارش‌های صحیح، انتقال مشکلات و ارائه راهکارها به مسئولین، انتشار اخبار مفید به مردم و ایجاد توازن در جامعه خبری، بسیار مشکل و سخت شده است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها