سومین همایش وحدت و بیداراسلامی



صبح ساحل ، سیاسی - به مناسبت گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) وآغازهفته وحدت، سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی با حضور علمای شیعه واهل سنت هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

 دبیر برگزاری سومین همایش وحدت وبیداری اسلامی در بندرعباس ،هدف از برگزاری این همایش در واقع تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی در سراسر جهان اسلام بویژه در ایران اسلامی و بررسی تبیین گفتمان وحدت و کالبد شکافی آثار و عواقب فروپاشی اتحاد اسلامی عنوان کرد.علی علامه زاده افزود: برگزاری سینمارها و همایش ها در واقع با هدف هم اندیشی و گفت وگو پژوهی برای یافتن راه های بیداری اسلامی و اوج گرفتن آن برای رسیدن به اهداف و آرمان های نهضت اسلامی است.وی درادامه بیان داشت: مسلمانان باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند و مواظب هرگونه تحرکی که موجب تفرقه و اختلاف شود باشند تا دشمن نتواند از سادگی و غرض ورزی برخی از مزدوران خود در منطقه علیه جهان اسلامی اقدام کند.

 دبیر برگزاری این همایش یادآورشد: برخورد دو گانه غرب در مورد مسائل اسلام از جمله بیداری اسلامی نشان دهنده اینست که آنها به چیزی جز منافع پلید خود نمی اندیشند. علامه زاده گفت: استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر و موضوع های مشابه و همراه کردن فریب خوردگان و چند کشور به ظاهر مسلمان از جمله آمال بشریت در عصر حاضر است.وی اضافه کرد: بیش از 60 سال است که فجیع ترین جنایت های بشری در سرزمین های اشغالی به دست صهیونیست ها علیه مسلمانان انجام می شود اما هیچ یک از سازمان های حامی صلح حقوق بشر جرات بیان و طرح این مساله را ندارند.

 هرمزگان استانی الگو و نمونه در زمینه وحدت شیعه و اهل سنت است

 امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان گفت: استان هرمزگان بعنوان استانی الگو و نمونه در زمینه وحدت شیعه وسنی است. سید عبدالباعث قتالی افزود: نتیجه این وحدت ، همدلی اقشار مختلف مردم این استان است که به خوبی دیده می شود.وی با استقبال از برگزاری این همایش ، ادامه داد:آنچه امروز ما را دور هم جمعه کرده میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم (ص) است.قتالی از نتایج سیاسی وحدت به بیداری کشورهای اسلامی اشاره و یادآورشد: رهبری داهیانه و روشنگرانه حضرت آیت الله خامنه ای این وضعیت را نورانی تر کرده طوریکه موجب شده تاملت ایران برای همه جهانیان الگو و نمونه باشد.امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد که در دولت تدبیرو امید شاهد فضای بهتری در زمینه وحدت عملی مذاهب اسلامی باشیم.قتالی بهترین راه رسیدن به وحدت عملی را عمل به سیره رسول خدا و مطاالعه در همه زوایای سیرت او و تطبیق آن با زندگی خودمان دانست و گفت: زندگی و فرمایشات پیامبر عظیم الشان اسلام را بایستی سرلوحه کارهایمان قرار دهیم زیرا همه آنها نتیجه مهربانی. رحمت و عاطفه اسلامی است.امام جمعه اهل سنت بندرعباس یادآورشد: برخلاف عملکرد بعضی از فرقه ها که امروز شاهد عملکرد نابجا و نابخردانه آنان در بمب گذاری کشورهای عراق. سویه و مصر و پاکستان هستیم اسلام دین رحت و مغرفت و بخشایش است.قتالی یاد آور شد: چگونه میشود با خشونت و ایجاد فضای تکفیری یکدیگر را به باد انتقاد و متهم قرار دهیم و بر خلاف قوانین شرع مقدس اسلام مجازات صحرایی برای برداران مسلمان خود قرار دهیم.وی تاکید کرد: اگر رسول خدا الان در بین ما حاضر بود با رهبران گروههای تکفیری و حامیان آنان چه برخوردی می کرد و آیا این وضعیت برای رسول خدا قابل تحمل است.

 تکفیری‌ها بزرگ‌ترین ضربه را به اسلام زدند

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بزرگ‌ترین ضربه را تکفیری‌ها به اسلام زدند. آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی اظهار داشت: تکفیری‌ها با اقدامات خشونت آمیز و وحشیانه خود اسلام را دین خشونت به جهانیان معرفی کردند. وی افزود: عطوفت، مهربانی و رافت از مشخصه‌های دین اسلام است و سفارش قرآن به مسلمانان وحدت و انسجام اسلامی است. نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان ادامه داد: دین اسلام برای شکل‌گیری بیداری اسلامی از همه دین‌ها برتر است و در سایه ولایت و رهبری، بیداری اسلامی برای دارو هد‌ف‌دار می‌شود.نعیم آبادی نقش مردم را در آگاهی اسلامی در قبل و بعد از انقلاب مهم عنوان کرد و افزود: وحدت و انسجام اسلامی بر پایه مشارکت مردمی به دور از اختلافات دینی با رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) شکل گرفت.

 وی بر وحدت و همبستگی روحانیون شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: همبستگی و وحدت بین مسلمانان آنان را به انقلاب و دستاوردهای آن امیدوار می‌کند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها