دردسرهای تعمیر جایگاه و کمبود سوخت CNG در بندرعباس:

دادستان بندرعباس ضرب‌الاجل 15 روزه به جایگاه‌داران داد


نویسنده: سامیه طهورنیان

تعطیلی یا تعمیر مکرربرخی جایگاه‌های سی ان جی در بندرعباس، شهروندان را مجبور به معطلی چند ساعته برای سوخت‌گیری کرده و این امر موجب شده علاوه بر نارضایتی مردم، جایگاه دارها نیز زمان کار کردن بیشتری را از دست بدهند.
 
به گزارش صبح ساحل،  برخی از این جایگاه ها در حال مرمت و تامین قطعات فرسوده هستند. برخی دیگر مشکل سوخت دارند. در همین خصوص پیام های متعددی از سوی شهروندان به سامانه دریافت پیام‌های مردمی صبح ساحل ارسال شده و خواستار پیگیری مشکلاتشان شدند. آن ها به صبح ساحل گفتند: «برخی روزها برای یافتن جایگاه و گاز سی ان جی بایستی چندین ساعت در صف باشیم. برخی جیگاه با فشار کم مواجه هستند که صف های طویلی تشکیل می شود. ما مجبوریم گاهی مسیر خود را به سمت جایگاه سمت راه آهن و پیامبر اعظم تغییر دهیم تا بتوانیم خودروهایمان را شارژ  کنیم». این شهروند در ادامه افزود:«اکثر جایگاه ها که می پرسیم، مشکل چیست؟ میگویند یا نازل های پمپ خراب است یا گاز ندارند. تکلیف ما چیست که خودرویمان گاز سوز است؟ عمرمان در این صف ها هدر رفته است. هزینه بنزنین را که دیگر بهتر از ما می دانید واقعا شرایط قابل تحمل نیست. چرا رسیدگی نمی شود؟» . یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در شهر بندرعباس برای صبح ساحل نوشت: «از مسئولان تقاضا دارم لطفا فکری به حال جایگاه‌های تعطیل CNG بردارن، من یک راننده ام با ۵ نفر تحت تکفل که مجبورم برای امرار معاش از صبح تا شب دنده عوض کنم، بنزین که لاکچری شده ما موندیم و جایگاه های شلوغ گاز».
در این رابطه «مجتبی قهرمانی» دادستان بندرعباس در هفته گذشته و به مناسبت هفته استاندارد  از وضعیت  نظارت بر جایگاه های سی ان جی انتقاد کرد و گفت: «به جایگاه‌ها اعلام کرده ایم و ضرب الاجل 15 روزه برای رفع معایب و نواقص و استانداردسازی داده ایم». وی همچنین افزود:«بعد ازاین مدت با جایگاه هایی که مقررات را رعایت نکنند و استانداردسازی نکنند، برخورد قاطع خواهد شد و در پی آن، تعطیلی خواهند داشت». 
 این مقام مسئول با اشاره به تعطیلی مرکز تست مخازن CNG از ۱۱ ماه قبل، اظهار داشت:«با پیگیری های صورت گرفته در روزهای آتی، شاهد فعالیت مرکز تست مخازن سی ان جی خواهیم بود.وی گفت: به عدالت در توزیع نمونه ها بین آزمایشگاه ها تأکید شده است که به صورت عادلانه توزیع شوند».
«محمد کمالی» مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز درخصوص نظارت بر جایگاه های سوخت  بندرعباس گفت: «سه جایگاه گاز سی ان جی بندرعباس توانستند در وضعیت کم خطر قرار بگیرند و مابقی جایگاه ها نیز در حال رفع معایب و ارتقای جایگاه شان هستند».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها