معاون استاندار خبرداد:

شناسایی ۲۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا در هرمزگان



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به شیوع آنفلوانزا گفت: تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا در استان شناسایی شده و متاسفانه یک نفر از مبتلایان فوت کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل، علی رئوفی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این تعداد از ابتدای فصل پاییز (مهرماه ۱۴۰۰) تاکنون به این بیماری مبتلا شده اند.
وی همچنین با اشاره به استقبال مناسب مردم هرمزگان از واکسیناسیون عمومی کرونا افزود: تاکنون ۹۳ درصد مردم استان اقدام به تزریق یک دز و ۶۶ درصد مردم اقدام به تزریق هر ۲ دز واکسن نموده اند.


رئوفی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، بیان کرد: با وجود سیر صعودی کرونا در سطح جهان و برخی نقاط کشور روند شیوع این بیماری در هرمزگان با توجه به استقبال گسترده از واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی سیر نزولی دارد.


معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: ۶ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.


رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش بازگشایی مشاغل و شروع فعالیت مدارس و دانشگاه ها افرادی که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند، هرچه زودتر اقدام کنند.


معاون استاندار هرمزگان گفت: بزرگان، نخبگان، افراد تاثیر گذار و صداوسیما با آگاهی بخشی در جامعه کسانی را که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند نسبت به تزریق واکسن تشویق و ترغیب کنند.


رئوفی خاطرنشان کرد: رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش موج دیگر ویروس کرونا ضروری است.

 

لازم به ذکر است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: آنفلوآنزا درماه‌های آینده چالش بهداشتی جدی برای هرمزگان خواهد بود.

 «حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: در حال حاضر استان هرمزگان روند کاهشی ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند که ناشی از تسریع واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم است. وی با اشاره به افزایش ابتلا به آنفلوآنزا در استان هرمزگان، عنوان کرد: سال گذشته موارد ابتلای بسیار کمی را به آنفلوآنزا داشتیم ولی متاسفانه امسال از مهرماه چند مورد ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها