فرماندار قشم:

نرخ دقیق بیکاری در این شهرستان را اعلام کنید



فرماندار قشم گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره تعاون سازمان منطقه آزاد قشم باید نرخ دقیق بیکاری در این شهرستان را مشخص و اعلام کند.

       

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قشم افزود: مشخص نبودن نرخ بیکاری باعث ارایه اطلاعات غلط به مردم می‌شود که باید با تشخیص صحیح و اعلام آن با مردم شفاف سخن بگوییم.

وی ادامه داد: چند بانک عامل تسهیلات اشتغالزایی در قشم را به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کرده‌اند که جای تقدیر دارد و سایر بانک‌ها نیز باید علت پرداخت نشدن این تسهیلات را اعلام کنند.

فرماندار قشم تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی در صورت ایجاد هرگونه تخلف و کارشکنی به فرمانداری مراجعه کنندتا نسبت به برخورد با بانک خاطی اقدام شود.

وی ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی را فقط جذب نیروی مستقیم ندانست و اظهار کرد: دستگاه های اجرایی موظفند در حوزه ماموریت خود گزارش ایجاد اشتغال را به فرمانداری ارایه کنند.

نصری اقدام های محله محور را در ایجاد اشتغال و اعلام صحیح نرخ بیکاری لازم دانست و ادامه داد: دهیاری‌ها، شوراهای شهر، بخشداران، شهرداران و معتمدان محله و روستا در این با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کنند تا علاوه بر بررسی دقیق نرخ بیکاری، بانک اطلاعات افراد بیکار و شاغل در هر روستا و محله مشخص و برای اشتغال آنان تدابیر ویژه اتخاذ شود.

وی از آسیب شناسی طرح‌ها و اشتغال‌های کوتاه مدت خبرداد و افزود: تداوم و پایداری اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است.

در این جلسه از مدیران بانک‌های عامل که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد اقدامات موثر داشتند، تقدیر شد.

    

  

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها