ورود مسافران خارجی بدون داشتن کارت واکسن به داخل کشور ممنوع شد



مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مسافران غیر ایرانی در صورتی که گواهی واکسن و تست PCR منفی ۹۶ ساعته نداشته باشند اجازه ورود به کشور را ندارند.

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا سیف»، مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت این شرکت اعلام کرد: طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه وزارت راه و شهر سازی ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته کرونا به همراه گواهی کامل واکسیناسیون برای تمامی مسافرین غیر ایرانی بالای ۱۲ سال برای ورود به کشور الزامی است. سیف گفت: برای مسافرین ایرانی ارائه تست PCR منفی ۹۶ ساعته الزامی می‌باشد.

وی در ادامه افزود: مسافران غیر ایرانی در صورتی که گواهی واکسن و تست PCR منفی ۹۶ ساعته نداشته باشند اجازه ورود به کشور را ندارند و همکاران ما در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به شدت نظارت و پیگیری می‌کنند. در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی طبق بخشنامه دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تخلف آن شرکت ارسال خواهد شد و طبق قوانین سازمان هواپیمایی با شرکت هواپیمایی متخلف برخورد می‌شود. سیف در پایان تاکید کردند: به هیچ عنوان اجازه ورود مسافر مشکوک یا بدون تست PCR و همچنین بدون گواهی واکسن کرونا به کشور داده نمی‌شود و همچنین مجدد به شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌گردد که طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مسافر پذیرش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها