افزایش 90 درصدی صادرات غیر نفتی عربستان در ماه اکتبر



آمارهای رسمی نشان می‌دهد که حجم صادرات غیر نفتی عربستان در ماه اکتبر در مقایسه با همین ماه در سال گذشته رشد 90 درصدی داشته است.

    

به گزارش صبح ساحل، به نقل میدل ایست نیوز: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که حجم صادرات غیر نفتی عربستان در ماه اکتبر در مقایسه با همین ماه در سال گذشته رشد 90 درصدی داشته است.

به گزارش «الشرق الاوسط»، بر اساس گزارش سازمان آمار عربستان، صادرات کالاهای غیر نفتی این کشور در ماه اکتبر 28 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با 14 میلیارد دلار در ماه اکتبر 2020، رشد 90 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین نسبت صادرات غیر نفتی عربستان در این ماه 2.9 میلیارد دلار یعنی 12 درصد بیشتر از ماه پیش از آن یعنی سپتامبر 2021 بوده است.

این گزارش تأکید کرده که صادرات نفتی عربستان نیز در ماه اکتبر 21 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با ماه اکتبر سال گذشته (9.8 میلیارد دلار) افزایش 123 درصدی را نشان می‌دهد.

نفت و مشتقات نفتی در اکتبر 2020 معادل 66 درصد کل صادرات این کشور بوده که در ماه اکتبر سال جاری به 77 درصد رسیده است.

در میان کشورهای شورای همکاری، عربستان بیشترین مبادلات تجاری را با امارات متحده عربی داشته که حجم مبادلات دو کشور در سه ماهه سوم امسال با افزایش 16 درصدی در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2020، به  6.4 میلیارد دلار رسیده که 2.3 میلیارد دلار آن غیر نفتی بوده و امارات را به بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای عربستانی تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، مروارید طبیعی و سنگ‌های قیمتی به ارزش حدود 850 میلیون دلار در رأس صادرات غیر نفتی عربستان به امارات بوده است. فلزات معمولی و محصولات وابسته، کائوچو، لاستیک، وسایل حمل و نقل و همچنین محصولات غذایی نیز ما بقی صادرات عربستان به امارات را تشکیل داده است.

رئیس اتافق بازرگانی عربستان تأکید کرد که روابط این کشور با امارات روابطی ویژه است که در سال جدید میلادی شاهد توسعه‌ بیشتر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها