رقم یارانه نقدی سال 1401 اعلام شد/ بن‌کارت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: دولت در جلسه امروز کمیسیون تلفیق رسما اعلام کرد که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده نداریم و در لایحه تنها ارز با نرخ ETS خواهیم داشت.
 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایلنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درخصوص جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز کمیسیون که پیرو جلسات دو روز گذشته برگزار شد وزرای بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش حضور داشتند. 

وی ادامه داد: پس از اینکه کلیات در صحن علنی تصویب شد جلسات متعددی با حضور وزرا و نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق برگزار شده است دولت در جلسه امروز کمیسیون تلفیق رسما اعلام کرد که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده نداریم و در لایحه تنها ارز با نرخ ETS خواهیم داشت. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه دولت تقریبا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه و بن کارت کنار گذاشته، عنوان کرد: بر همین اساس برنامه دولت این است که در سه  ماه اول سال آینده یارانه را به شکل نقدی و در ماه‌های بعدی یارانه ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به شکل بن کارت به مردم داده می‌شود. در رابطه با حوزه سلامت وزیر بهداشت دو پیشنهاد را مطرح کرد.

زارع با بیان اینکه در حوزه سلامت وزارت بهداشت دو پیشنهاد مطرح کرده است، گفت:‌ یکی اینکه به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن بر اساس کارت ملی آنها، کارت سلامت صادر کند و مابه‌التفاوت هزینه داروهای آنها را پرداخت کند. بیماران حاد نیز در مقاطع مختلف سال نیاز به داروهای گران قیمت دارند یک تا سه بار امکان پرداخت مابه‌التفاوت از سوی بیمه‌ها وجود داشته باشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها