معاون اقتصادی استانداری هرمزگان:

مشکلی در تامین میوه شب عید استان نداریم/ برخورد با هرگونه گران‌فروشی در ایام عید



 معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: در بحث تامین میوه شب عید استان اقدامات خوبی انجام شده و در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

 

به گزارش صبح ساحل، علی فیروزی در نشست تنظیم بازار شب عید که با محوریت تامین و توزیع میوه برای این ایام برگزار شد، اظهارکرد میوه شب عید برای استان از تامین کنندگان خریداری شده که بخشی از آن از داخل استان و بخش دیگر نیز از خارج استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه مراکز و جایگاه هایی برای عرضه میوه شب عید در سطح استان هرمزگان در نظر گرفته شده، گفت: در بندرعباس مرکز استان ۳۰ جایگاه شهرداری برای عرضه مستقیم میوه شب عید مشخص شده است.

فیروزی تاکید کرد: مهم‌ترین بحث در تأمین میوه شب عید، کیفیت و قیمت آن است که گروه‌های بازرسی باید به طور دقیق نظارت کنند تا میوه با قیمت مصوب و کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر برخورد با هرگونه تخلف گرانفروشی و توزیع خارج از شبکه، تصریح کرد: گشت‌های نظارتی سازمان صمت و تعزیرات حکومتی باید نظارت جامعی داشته باشند و در صورت گران فروشی و احجاف به مردم به سرعت با گران‌فروشان برخورد کنند.

هفته اول اسفندماه امسال مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی هرمزگان اعلام کرد: ذخیره سازی یکهزار و ۲۰۰ تن میوه آخر سال استان شامل ۶۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی برای عرضه در شب عید ۱۴۰۱ آغاز شد.

سجاد مهدیانفر در بازدید از سردخانه های ذخیره میوه در هرمزگان افزود: برای تنظیم بازار میوه شب عید هرمزگان تاکنون ۲۰۰ تن سیب به استان حمل و در دو واحد سردخانه ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تامین میوه شب عید هرمزگان مشکلی نداریم، بیان داشت: سیب و پرتقال مازاد بر نیاز داخلی موجود است و در صورت نوسان قیمت موجودی‌ها، وارد بازار می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی هرمزگان اظهارداشت: پرتقال‌های عرضه شده نیز به زودی به استان حمل و در سردخانه‌های تعیین شده نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به زمان توزیع و قیمت میوه‌های شب عید گفت: میوه‌های شب عید بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان توزیع و تا بعد از تعطیلات نوروزی از طریق مراکز توزیع تعاونی روستایی با شیب ملایم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها