مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست هماهنگی «طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱» مطرح کرد؛

خدمات ایمنی و بهداشتی مطلوب به مسافران نوروزی در اولویت است



رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان خطاب به همه اعضای این ستاد گفت: انجام دقیق وظایف حاکمیتی و نظارتی، ارائه خدمات مطلوب با رعایت همه الزام‌های ایمنی، بهداشتی و مراقبتی به منظور برگزاری نوروزی ایمن و خاطره انگیز برای مسافران نوروزی ارجح امور است.

به گزارش صبح ساحل، «علی رضا محمدی کرجی ران»، رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان در نشست نهایی هماهنگی «طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱»، گفت: طی ۲ سال گذشته به دلیل شرایط متاثر از اپیدمی ویروس کرونا، طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز انجام نشد و امسال خوشبختانه شرایط متفاوت است و اجرای این طرح با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا باید با رعایت همه دستور العمل های نظارتی و بهداشتی به نحو مطلوب برگزار شود. 

وی با تاکید بر افزایش ایمنی در پایانه ها، شناورها و مسیرهای رفت و آمد دریایی  ادامه داد: در اجرای هرچه بهتر این طرح تلاش‌ها از  شهریور ماه امسال آغاز و دورهای آموزشی و آماده‌سازی شناورها و پایانه ها آغاز باید با استمرار امور نظارتی و رعایت شیوه نامه های ابلاغی درجهت تامین ایمنی و سلامت سفر ها  از تمام امکانات تجهیزاتی و لجستیکی بهره برد.
 
رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان گفت: برای تامین سفرهای دریایی ایمن و بدون حادثه انتظار می‌رود تمامی 14 ارگان عضو ستاد طرح تسهیل سفرهای نوروزی تا پایان طرح براساس دستور العمل‌ها و صورت جلسات که در جلسات مشترک مصوب شده حضوری فعال داشته باشند. محمدی کرجی ران خطاب به تمامی اعضای ستاد تسهیل یادآور شد: یکی از مضوعات مهمی که می تواند لحظات خاطره انگیزی را برای هموطنان رقم بزند علاوه بر اطمینان از ایمنی سفر اجرای برنامه های فرهنگی  و برخورد محترمانه با مسافران است. وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع جهاد تببین، یکی از موضوعات مهم در زمان اجرای این طرح توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی به گردشگران دریایی است که می توان از توان روحانیون جوان نیز در فعالیت‌ها بهره گرفت. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین بر مدیریت بهره وری از اسکله‌ها و شناورها تاکید و ادامه داد: مدیران بنادر استان باید نسبت به رفع  کمبودها و کاستی احتمالی  با برگزاری نشست ها با سایر ادارات و ارگان های دست اندرکار اقدام و نتیجه پیگیری های خود را به دبیرخانه ستاد گزارش نمایند.

لازم به ذکر است؛ در این نشست معاونان اداره کل ومدیران بنادر تابعه استان هرمزگان در موضوعات مختلفی مانند آماده‌سازی و افزایش تعداد شناورهای مسافری و ناجی، استقرار امکانات و زیرساخت های تامین ایمنی دریانوردی از جمله بویه مخصوص جهت راهنمایی شناورهای مسافری، مشخص کردن و اعلام مسیرهای ایمن تردد دریایی و پایش مستمر مسیرهای تردد شناورهای مسافری توسط مرکز کنترل ترافیک VTS، شناورهای جستجو و نجات ناجی، شناورهای کنترلی ثابت گزارشی ارائه کردند. طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

منبع: ایرنا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها