فرمانده سپاه ناحیه میناب:

معنای اصلی اردوهای راهیان نور، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروزی است



فرمانده سپاه ناحیه میناب گفت: اعزام کاروان راهیان نور نقش مهمی در مقابله باتهاجم فرهنگی دشمن ایفا می کند.

به گزارش صبح ساحل، «سرهنگ پاسدار حسین درویشی»، فرمانده سپاه ناحیه میناب روز پنجشنبه در مراسم اعزام اولین کاروان راهیان نور  بسیج سابیری خواهران میناب با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت:  امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست  و ادامه راه شهدا یکی از مهمترین ارکان زندگی در ایران اسلامی است ؛ بنابراین بازدید از مناطق جنگی ، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را بیش از پیش در بین مردم به خصوص نسل جوان زنده نگه می دارد.

وی با بیان چند خاطره از اردوهای مختلف راهیان نور در سال‌های گذشته  گفت: اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های امروزی است که روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند. وی اظهار داشت: اردوی راهیان نور یک اقدام ماندگار و بزرگترین اردوی فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دارد.
 درویشی یادآور شد : راهیان نور از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی است  و  دفاع مقدس بخش بزرگی از گذشته ارزشمند انقلاب است که توسط شهدای ما به ثمر نشست.

فرمانده سپاه ناحیه میناب خاطرنشان کرد : راهیان نور یک فرصت مناسب برای جهاد تبیین است در زمانی که رسانه های استکباری تلاش می کنند جلاد و شهید به جای هم قرار بگیرند این سفر معنوی فرصت مناسبی در راستای تبیین واقعیت‌ها و انتقال تجربیات رزمندگان به نسل آینده است. وی هدف اردوی راهیان نور را یادآوری و الگو قرار دادن ایثارگری‌ها و رشادت‌ های جوانان و نوجوانان دانست، اظهار داشت : جوانان ایرانی در دفاع مقدس  و در سخترین شرایط جنگیدند تا امروز سرزمین ما به کشوری قوی تبدیل شود.

درویشی با اشاره به اینکه راهیان نور یک حرکت جهادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است،گفت: برکات تمام ناشدنی این اردو غیرقابل انکار و مسلم است، اینکه نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کرده و بدانند که برای آسایش و امنیت امروزشان خون‌های فراوانی ریخته شده و آنان میراث دار دستاوردهای حضرت امام (ره) و شهدای والا مقام این کشور هستند. وی گفت : این اردویی زیارتی با برنامه ریزی مرکز فضای مجازی سپاه و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان انجام شده و ملاک اعزام سنجش فعالیت افراد و حضور موثر، فعال در عملیات های ابلاغی فضای مجازی در طول سال ۱۴۰۰ بوده است .

وی همچنین یادآور شد : اولین کاروان زیارتی راهیان نور متشکل از خواهران فعال فضای مجازی سابیری سپاه به مدت ۵ روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و کاروان دوم در ۹ فروردین ماه انجام می شود .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها