قشم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت



سرپرست شبکه بهداشت قشم گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت در خصوص لیست شهرهای بسیار پرخطر(شهرهای قرمز)، شهرهای پرخطر(شهرهای نارنجی)، شهرهای نسبتا پرخطر(شهرهای زرد)، جزیره قشم با کاهش موارد ابتلا و فوتی کرونایی در لیست شهرهای عادی(شهرهای عادی) و در وضعیت آبی قرار گرفت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر یاسر مرادی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی ۱۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط دریافت واکسن بودند، افزود: تا کنون ۳۷ هزار ۷۵۲ نفر از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز سوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمامی افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با نظر کارشناسی متخصص و بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت دُز سوم هستند.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش های انجام گرفته تا کنون بیش از  ۱۰۴ هزار ۳۴ نفر نیز دُز دوم خود را دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت قشم تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ دُز اعلام کرد و گفت: ۱۲۱ هزار و ۲۹ دُز از این میزان در مرحله اول بوده است.

دکتر مرادی اضافه کرد: بیش از ۸۵ درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند در مواجه با کرونای امیکرون از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا را در جزیره قشم را از زمان ورود این ویروس به کشور ۱۳ هزار و ۵۰۶ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد موارد بستری طی دو هفته اخیر در جزیره قشم ۱۴ نفر، تعداد موارد بستری طی یک هفته اخیر در این جزیره چهار نفر و  تعداد بستری در حال حاضر در بیمارستان ۲ نفر ثبت و گزارش شده است.

 

قشم در وضعیت آبی کرونا قرار گرفت

 

سرپرست شبکه بهداشت قشم با اشاره به اینکه تا کنون ۶۲ هزار و ۵۱۵ مورد نمونه و آزمایش تشخیص کووید ۱۹ از قشموندان در این جزیره انجام شده است،  اعلام کرد: متأسفانه از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره ۲۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است، افزود: به همه افراد واجد شرایط توصیه می‌شود این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر مرادی بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید. ۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط قشموندان تاکید کرد.

وی ضمن هشدار به احتمال شیوع گسترده و مجدد سویه اومیکرون کرونا در جزیره قشم اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

 

از ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ واکسیناسیون در جزیره قشم با تزریق ۱۳۰ واکسن به کادر درمان آغاز شد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته - یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۱۰-  آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا، تشخیص بیماران کرونایی، جان باختگان، بهبودیافته گان، تعداد آزمایش های تشخیص کووید ۱۹ و مجموع شهرستان های قرمز، نارنجی، زرد و آبی را به شرح ذیل اعلام کرده بود.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۸۵۴ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۴۰۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۵۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۱۱ دُز رسید.

 

همچنین براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 3میلیون و 406هزار و 639دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 489هزار و 101دوز اول، یک میلیون و293هزار و 114دوز دوم و 624هزار و 424دوز سوم تزریق شده است.

در حال حاضر ۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها