مدیرکل زندان‌های هرمزگان:

بیش از 1 میلیارد تومان برای اشتغال زندانیان استان در سال 1401 اختصاص یافت



مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: در سالجاری مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زندانیان و خانواده های آنان در استان اختصاص یافته است.

به گزارش صبح ساحل، «مصطفی کیشانی»، مدیرکل زندان‌های هرمزگان روز گذشته (16 فروردین‌ماه) در نشست شورای اداری زندان‌های استان، گفت: این مبلغ در اختیار کار آفرینان قرار می گیرد تا برای مددجویانی که از زندان های هرمزگان آزاد می شوند، اشتغالزایی شود. وی بیان داشت: تاکنون سه میلیارد ریال به کارآفرینان پرداخت شده و ۱۲ میلیارد یال هم جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۳۰ نفر از مددجویان به طور مستقیم و اشتغال ۳۰ نفر دیگر را به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

کیشانی به کاهش جمعیت کیفری زندان ها هم اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها و ارفاق های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کرد. وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی با مراجع قضایی برقرار است و باید از این ظرفیت برای آزادی مددجویانی که مورد اصلاح و بازسازی شخصیت قرار گرفته و برای جامعه موثر خواهند بود، استفاده کرد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان افزود: ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از پایند الکترونیکی در استان ایجاد شده و باید مددجویانی که شرایط لازم برای استفاده از پابند الکترونیکی را دارند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند که این مهم در کاهش جمعیت کیفری بسیار تاثیر گذار خواهد بود. کیشانی با اشاره به ملاقات الکترونیک زندانیان نیز گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار مورد ملاقات تصویری بین زندانیان و خانواده هایشان برقرار شد که نسبت به سال ۹۹ بیش از هشت برابر شده است. وی بر توسعه خدمات الکترونیک در سالجاری نیز تاکید کرد و اظهارداشت: ارائه خدمات الکترونیک در زندان ها موجب رفاه حال زندانیان و خانواده هایشان خواهد شد و توسعه این خدمات در دستور کار زندان های استان است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان همچنین بر نخبه پروری و شناسایی کارکنان ساعی در زندان ها تاکید کرد و افزود: باید پرورش نیروهای نخبه و تلاش گر و ارتقای شغلی آن‌ها در زندان ها جدی گرفته شود. کیشانی بر برخورد جدی با کارکنان متخلف هم تاکید کرد و گفت: افرادی که نظم و انضباط را رعایت نمی کنند و امنیت زندان ها را به مخاطره می اندازند، جایی در سیستم زندانبانی نخواهند داشت.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان همچنین بر جلوگیری از ورود اشیاء ممنوعه به زندان‌ها، کنترل وضعیت بهداشت روحی و روانی مددجویان، توجه بیشتر به امور رفاهی کارکنان، ارتقای کیفیت غذای زندان ها و رسیدگی بیشتر به خانواده زندانیان تاکید کرد.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها