طرح صیانت به صحن علنی مجلس بازگشت



نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت طبق تصمیم نمایندگان طرح صیانت از فضای مجازی برای بررسی به صحن علنی ارجاع می شود.

     

به گزارش صبح ساحل، معین‌الدین سعیدی  با اشاره به جلسه غیر علنی امروز نمایندگان با موضوع بررسی طرح صیانت حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد که این طرح به صحن مجلس بازگشته و در صحن بررسی شود.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان این خبر گفت: قبلا این طرح در کمیسیون مشترک بررسی می شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

گفتنی است که، جلال رشیدی کوچی عضو مخالف کمیسیون صیانت از پایان کار این کمیسیون با نظر نمایندگان خبرداد.
در پی اعلام نظر هیئت رییسه مجلس مبنی بر مخالفت با شیوه بررسی و رای‌گیری درباره طرح صیانت، با نظر نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز، کمیسیون ویژه بررسی این طرح، منحل شد.

همچنین جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ⁧‫صیانت‬⁩ با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»
پیشتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تایید نظر معاونت قوانین مجلس مبنی بر بروز برخی تخلفات در فرایند رای‌گیری این کمیسیون برای کلیات طرح صیانت، این رای را ابطال کرده بود.

پس از حدود ۷ ماه بررس یاین طرح در کمیسوین مشترک، سرانجام سوم اسفند ماه سال۱۴۰۰ کمیسیون مشترک کلیات طرح صیانت را به تصویب رساند،تصویب کلیات این طرح انتقادات زیادی را علیه مجلس در فضای مجازی به همراه داشت.

درپی این انتقادات  معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای، مصوبه کمیسیون ویژه مبنی بر تصویب کلیات طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را ابطال کرد.

هفته گذشته نامه درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور  بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها