اما و اگرهای طرح رتبه‌بندی معلمان همچنان ادامه دارد



وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان، دوشنبه هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح می‌شود و بلافاصله به دولت می‌آید و پس از تصویب، اجرای آن در زمان خودش که در قانون تصویب شده است، انجام خواهد شد.

    

به گزارش صبح ساحل، یوسف نوری روز پنجشنبه در سفر به کردستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین‌نامه‌های این طرح نوشته و بررسی‌های اولیه آن در دستگاه‌های مربوطه انجام شده است که در صورت تصویب نهایی، امتیاز آن از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای معلمان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب طرح رتبه‌بندی در پایان سال گذشته، اضافه کرد: طرح رتبه بندی معلمان ۱۰ سال است که اجرایی نشده است اما اتفاق خوبی افتاد و دولت و شورای نگهبان همصدا شدند و اراده کردند که این کار انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان قریب به 10 سال است کلید خورده است لذا این طرح از دوشنبه هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح و بلافاصله وارد دولت شده و اجرای آن در زمان مناسب آغاز خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: از 31 شهریورماه سال گذشته امتیاز رتبه‌بندی برای معلمان سراسر کشور لحاظ خواهد شد.

۲ هدف مهم رتبه بندی معلمان

آئین نامه رتبه بندی پس از ۲۷ بار بازبینی تدوین گردید و در اجرای رتبه بندی ۲ هدف مهم در نظر گرفته شده است. زمان اجرای آن از شهریور خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر اینکه برخی گمان می کنند نکته اصلی رتبه بندی معلمان صرفا موضوع ارتقای معیشت معلمان است، خاطرنشان کرد: مهم تر از معیشت معلمان خود رتبه بندی و ایجاد شان و جایگاه درست و منطقی برای آنهاست.

روند اجرایی رتبه بندی

سید رضا نظری با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از کش و قوس های فراوان نهایتا در واپسین روزهای اسفندماه سال گذشته مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت، اظهار کرد: بر اساس قانون دولت یک ماه فرصت دارد تا آئین نامه اجرایی این قانون را تدوین و سپس جهت اجرا به دستگاههای متولی و ذینفع ابلاغ کند.

زمان اجرای رتبه بندی از چه تاریخی است؟

نظری با رد برخی شایعات مبنی بر صدور احکام از زمان ابلاغ آئین نامه دولت، تصریح کرد: تمامی احکام از ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ صادر و اعمال خواهد شد و از این بابت همکاران عزیزمان هیچ گونه نگرانی را نداشته باشند.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها