هواشناسی هرمزگان:

دمای هوا کاهش می‌یابد



اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان کاهش نسبی دما در طول رخ می‌دهد.

       

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور گفت: وزش بادهای نسبتا شدید غربی تا ساعات پایانی امشب در مناطق دریایی استان تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتا شدید غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب نسبتا مواج خواهد بود، اظهار کرد: بیشینه سرعت باد در جزایر کیش و لاوان به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سی سی پور با اشاره به اینکه با توجه به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد خودداری و شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز با احتیاط تردد کنند، خاطرنشان کرد: در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات استان و منطقه بشاگرد رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ دمایی از اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان کاهش نسبی دما در طول رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته رودان با دمای ۴۶ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: دوشنبه از شدت وزش بادهای غربی در جزایر خلیج فارس کاسته خواهد شد و در مناطق دریایی استان وزش باد سطحی جنوب شرقی پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها