به پاس زاد روز ابر ستاره کایاک دختران کشور

کاظمی ملکه کایاک ایران



یکی از پر افتخارترین قایقرانان مرز پرگهر ایران زمین از جغرافیای ساحلی هرمزگان است. 
هدیه کاظمی، ورزشکاری کم نظیر، فرزانه، نمونه و نیک اختر می باشد.
این دختر قهرمان، رویاپرداز، ریسک‌پذیر، شکیبا و شایسته بندرعباسی، ۱۴ سال، سپنتا جامه تیم ملی قایقرانی را با افتخار به تن دارد. وی ۳۷ نشان ارزشمند رقابت‌های کایاک قهرمانی و المپیک آسیا و جهان مشتمل بر ۲۵ مدال طلا، ۸ نقره و ۴ برنز را در کارنامه ورزشی خود دارد. این ملی پوش سختکوش، نخستین مدال‌ آور تاریخ قایقرانی آب‌های آرام بانوان ایران در آسیا است که توانست در مسابقات قهرمانی قاره کهن سال ۲۰۱۳ در ازبکستان برای اولین بار در تاریخ قایقرانی کشور در ماده کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر، نشان نقره را کسب کند. کاظمی با حدود ۴۰ گردن آویز درخشان، معتبر و غرور آفرین و همچنین رکورد تصاحب نخستین نشان آسیایی کشور، عنوان ملکه کایاک ایران را به خود اختصاص داده است.
     
دختر جنگجو
ویژگی جنگجو، یکی از بهترین عناوینی است که می توان به کاظمی داد. دختری که از کودکی او را می شناسم. تسلیم شدن در مرامش نیست. راه عبور از موانع را به نیکی می داند. به یاد دارم که در ابتدای کار از زادگاهش تا پایتخت با او لجبازی ها زیادی شد اما قدم هایش را محکم تر برداشت و عقب ننشست. مسئولان ورزش هیچ حمایت مادی و معنوی، تقدیر و تجلیل، استقبال و بدرقه ای از او نداشتند اما دلسرد نشد. در تیم ملی، کم توجهی مربی او را از المپیک لندن محروم کرد، با هزینه شخصی، مربی خارجی گرفت و اردوی خارج از کشور داشت و با قدرت اهدافش را پی گرفت. علی رغم این که یک سال قبل در آسیا نایب قهرمان شده بود اما مربی تیم ملی با کج سلیقگی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی نگذاشت در بخش یک‌ نفره ماده کایاک ۵۰۰ متر شرکت کند. اما این بی مهری ها او را ناامید نکرد. همواره جنگید تا اینک توانست بر فراز قله افتخار کایاک ایران بایستد.
پرافتخارترین قایقران هرمزگان
او بیش از نیمی از زندگی را در تیم های ملی بوده و هست. هدیه، ۱۴ تیرماه ۱۳۷۳ به عنوان نخستین فرزند خانواده زاده شد. 
یک خواهر قهرمان قایقرانی آسیا به نام سارا 
نیز دارد. این الگوی ورزشی، با کسب افتخارات متعدد، پرافتخارترین قایقران هرمزگان است.
پشتوانه همدل
والدین خوش قلب، اندیشمند و ورزشکارش همواره پشتیبان او بودند. هدیه از شش سالگی با حمایت آن ها شنا را شروع كرد و تا ۱۳ سالگی در تیم شنای استانی بود. مربی شنا که توانمندی هایش را باور داشت و آینده درخشانش را می فهمید او را به رشته قایقرانی معرفی کرد. از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ تمرینات قایقرانی اش را آغاز کرد و کمتر از چند ماه به عضویت تیم ملی درآمد.
شخصیت دوست داشتنی
هدیه یک شخصیت بسیار دوست داشتنی دارد. به باور من او همچنین سپاسگزارترین ورزشکار این دیار است. اخلاق نیکو، نداشتن حاشیه و غرور، منظم و پاسخگو بودن و همچنین وقت شناسی از دیگر خصوصیات بارزش است که به شخصیت قابل احترامش کمک بیشتری می کند.
وی نماینده ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی از سوی معاون وزیر ورزش است که بیانگر شخصیت کاریزمای اوست.
چهار سال تلاش نافرجام
اگر هدیه کاظمی در هر استان دیگری جز هرمزگان بود، بی تردید سردیس زرین او را  می‌ساختند و به عنوان یک الگوی تمام عیار دختر ایرانی به جوانان معرفی می نمودند و با تمام وجود به وجود نازنینش افتخار 
می کردند اما شوربختانه مسئولان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی ایران چهار سال تلاش بی وقفه این قهرمان ملی برای استخدام را علی رغم مصوب هیات دولت نادیده گرفتند.
پیشنهاد به استاندار:
به مسئولان پیشین  اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان که  امید زیادی   نبود.
 این یک واقعیت تلخ است و آتش نیمه‌جانی که سالیان اخیر در این اداره کل روشن است، دودش به چشم جامعه ورزشی استان می رود. هر چند که ورزشکاران امید دارند تا مدیر کل بومی بتواند کاری بکند و امیدواریم که این اتفاق هم بیفتد بنابراین بی واسطه به  دوستی، استاندار جوان، جهادی و جدی هرمزگان  پیشنهاد 
می شود به عنوان هدیه ۲۸ سالگی هدیه، دستور استخدام وی را صادر نمایند.ضمنا این دختر موفق، کارشناس ارشد رشته فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه تهران است.
خوشحالی خیلی بزرگ:
تجربه، اعتماد بنفس و تلاش، بزرگترین خوشحالی ورزشی را برای کاظمی قهرمان ایجاد نمود. وی در المپیک آسیایی ۲۰۱۸ که تا ۱۰۰ متر پایانی نفر ششم بود، با یک جرقه من می توانم، چنان شجاعانه و جسورانه پارو زد که با اختلاف ناچیزی نایب قهرمان شد و نخستین مدال آسیایی ایران را به گردن انداخت.
تلخ ترین خاطره ورزشی:
سال ۲۰۱۵ ، در رقابت های کسب سهمیه المپیک ریو، علی رغم این که هدیه تا لحظات پایانی نفر دوم بود اما به دلیل نبود مشاور و مشوق خوب، درگیر یک پراکندگی ذهنی شد و به مقام چهارم رسید و سهمیه المپیک را علی رغم تلاش فراوان، تمرینات شبانه روزی و شایستگی فراوان از دست داد تا تلخ ترین اتفاق ورزشی اش رقم بخورد.
تالار افتخارات:
۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ شش عنوان قهرمانی رقابت های کایاک در ایران و شش عنوان قهرمانی شنا در کشور
سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵  به مدت ۷ سال قهرمان ایران و کسب  ۵ مدال طلا و یک نشان نقره شنای دانشجویان ایران
سال ۲۰۱۱ کسب دو گردن آویز طلا و یک مدال برنز رقابت های آسیایی رده سنی جوانان
سال ۲۰۱۲  کسب عنوان ششم و هفتم در مسابقات کاپ آزاد جهانی روسیه و سه مدال طلای بوخوم آلمان
سال ۲۰۱۳ تصاحب جایگاه دوم و سوم مسابقات بزرگسالان آسیا
(اولین مدال‌آور آسیایی بانوان ایران در آب‌های آرام، ماده کایاک یک‌نفره) 
سال ۲۰۱۴ حضور در مسابقات المپیک آسیایی اینچئون کره جنوبی
سال ۲۰۱۵ برنده دو مدال نقره رقابت های کانوی آسیا
سال ۲۰۱۷  به دست آوردن یک مدال طلا، یک نشان نقره و دو گردن آویز برنز مسابقات بزرگسالان آسیا در چین
سال ۲۰۱۸  نایب قهرمان مسابقات المپیک آسیایی جاکارتا (نخستین مدال المپیکی بانوان ایران)
سال ۲۲۰۲ افتخار کسب دو مدال طلا و دو نقره رقابت های کایاک قهرمانی آسیا در پاتایای تایلند
 آرزوی موفقیت:
برای این دختر قهرمان، آرزوی موفقیت های بیشتر و تحقق رویاهایش را آرزومندیم. 
    
به نوشته: (یوسف ملایی)
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها