دریچه پایین سد جگین جاسک باز شد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: دریچه پایینی سد جگین در شهرستان جاسک با توجه به هشدار بارش‌های سنگین از صبح امروز باز شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد:‌ ساکنان روستاهای پایین دست سد جگین در شهرستان جاسک از رفتن به حاشیه رودخانه و تردد غیر ضرور تا پایان بارندگی ها و اتمام روان آب های این سد خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین ترددهای غیر ضروری در مسیر لیردف که پایین دست سد جگین واقع شده انجام نشود و افراد از قرار گیری در مسیر مسیل ها خودداری کنند.

وی در خصوص سد استقلال میناب هم گفت: بنا شده بعد از ظهر امروز دریچه‌های این سد هم باز شود تا حجم ذخیره برای کنترل سیلاب ورودی داشته باشد، همچنین لایروبی مسیر رودخانه میناب هم درحال انجام بوده و دیوارهای حفاظتی ایجاد شده و همچنان اینگونه فعالیت ها درحال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اهالی روستاهای پایین دست سد استقلال میناب هم آمادگی صددرصد برای بارش های پیش بینی شده داشته باشند و از فرماندار خواسته شده اطلاع رسانی و اقدام های مورد نیاز را انجام دهد.

حسن‌زاده گفت:‌ افراد از رفتن به ارتفاع‌ها، قرارگیری در حاشیه رودخانه های دائمی و فصلی و همچنین ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها و جاده ها خودداری کنند.

وی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر در سطح شهر بندرعباس هم وجود دارد که از شهروندان و مسافران تقاضا داریم ترددهای غیر ضروری نداشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یادآور شد: این استان در حالت آماده باش کامل بوده و فرمانداران و بخشداران و دهیاران برای شرایط اضطراری آماده شده‌اند.

 

سد جگین در استان هرمزگان و در ۱۰۷ کیلومتری شـمـال شـرقـی بندر جاسک واقع شده که رودخانه جگین از دامنه جنوبی کوه‌های بشاگرد سرچشمه گرفته و پـس از عبور از تنـگـه دهنـه مرنـگ و پیوسـتن به سرشاخه عمده دیگری به نام شریفی به دریای عمان منتهی می شود.

مطالعات اولیه این طرح در سال ۱۳۶۰ توسط دفتر فنی آب وزارت نیروی انجام شده و مراحل بعدی آن توسط شرکت مهاب قدس و هزینه اجرا توسط بانگ بانک توسعه اسلامی تامین شد. در این مرحله کارفرمای طرح آب منطقه هرمزگان بود.

سد میناب یا سد استقلال در نزدیکی شهر میناب واقع شده و مطالعات اولیه آن از سال ۱۳۴۴ شروع و در سال ۱۳۵۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سال ۱۳۶۲ بهره‌برداری از این سد آغاز شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها