هشدار به ساکنان پایین دست سد استقلال:

احتمال بازشدن دریچه‌های تحتانی سد



معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با هشدار به ساکنان پایین دست سد استقلال گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی کشور و بارندگی‌، احتمال بازشدن دریچه‌های سد استقلال میناب وجود دارد.

   

به گزارش صبح ساحل، مجید سلحشور اظهار داشت: با توجه به وجود سامانه بارشی پرقدرت در استان هرمزگان و احتمال بارش‌های سیل‌آسا آمادگی کامل در مدیریت بحران میناب وجود دارد.

وی افزود: درحال حاضر فعالیت در رودخانه‌های پایین دست سد میناب و ایجاد دایکت حفاظتی درحال انجام است و روند ادامه دارد.

سلحشور، در خصوص شرایط سد استقلال میناب نیز گفت: این سد بیش از ۲۶۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که اکنون در حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود اگر شرایط بارش‌ها بحرانی شود احتمال باز کردن دریچه‌های تحتانی سد وجود دارد، اما در حال حاضر تصمیمی برای این کار اتخاذ نشده است.

وی یادآور شد: مردم پایین دست سد استقلال باید آمادگی کامل داشته باشند، در صورتی که دریچه سد باز شد در سریع‌ترین زمان ممکن به توصیه‌های صادر شده عمل کنند تا آسیب جانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی درحال حاضر وضعیت هشدار به سطح قرمز رسیده و نیاز است در کنار ستاد بحران، مردم نیز آماده باشند و از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و ارتفاعات پرهیز کنند.

شایان ذکر است ستاد مدیریت بحران شهرستان میناب و دستگاههای خدماتی و امدادی در آمادگی کامل قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها