جمع‌آوری ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی در کیش



معاون خدمات شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب وخدمات کیش گفت: در سال جاری ۳۲ تن پسماند روغن خوراکی از هتل ها و رستوران های سطح جزیره جمع آوری و بازیافت شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، غفارآقازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: شرکت عمران، آب و خدمات در راستای حفظ محیط زیست با ایجاد واحد ویژه تصفیه روغن های خوراکی در سایت بازیافت، این میزان پسماند را پس از طی مراحل اولیه تصفیه ، بسته بندی و از جزیره خارج کرده است.
وی اضافه کرد: پیش از ایجاد این واحد ، پسماند روغن های خوراکی که توسط هتل ها و رستوران ها مصرف می شد در فاضلاب شهری رها شده و یا در نقاطی از سطح شهر تخلیه می شد که این امر علاوه بر آسیب به محیط زیست ، در روند تصفیه فاضلاب اخلال ایجاد کرده و موجب گرفتگی مجاری در شبکه فاضلاب شهری را به دنبال داشت.
آقازاده افزود:  به همین دلیل شرکت عمران، آب و خدمات با استقرار تجهیزات لازم و توزیع مخازن ۲۰ لیتری به صورت منظم و مداوم بین تولید کنندگان پسماند روغن های خوراکی، زمینه جمع آوری و تصفیه اولیه این مواد را ایجاد کرد.
به گفته معاون خدمات شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، فرایند تصفیه روغن های خوراکی به صورت یک سیستم بسته و بدون دخالت نیروی انسانی طراحی شده است و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از روغن های جمع آوری شده پس از طی مراحل اولیه تصفیه، در سایت بازیافت کیش بسته بندی شده و به خارج از جزیره انتقال می یابد.
وی از ساکنان به ویژه هتلداران و صاحبان مراکز پذیرایی و اقامتی خواست چنانچه تاکنون درطرح جمع آوری پسماند روغن های خوراکی مشارکت نداشته اند با مراجعه به معاونت خدمات شهری و دریافت مخازن ویژه ، نسبت به جمع آوری پسماندهای روغن خوراکی مصرفی خود اقدام کنند.
آقازاده یادآور شد: ساکنان می توانند پس از جمع آوری با سامانه ۱۳۷ به منظور مراجعه همکاران شرکت عمران، آب و خدمات این جزیده برای تحویل گرفتن این مخازن تمس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها