رئیس اداره شیلات میناب:

احداث اسکله ثابت نیاز ضروری بنادر در شهرستان میناب است



رئیس اداره شیلات میناب گفت: احداث اسکله ثابت در شهرستان میناب یکی از نیاز های اصلی بنادر میناب است که در نبود آن مشکلاتی را برای صیادان به وجود آورده است.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل حیدری» رئیس اداره شیلات میناب با اشاره به اینکه در سالیان گذشته احداث اسکله در بنادر شهرستان یکی از مطالبه های جدی مردم منطقه بود اظهار کرد: این موضوع در سالهای گذشته مطالعات آن انجام شده بود که پس از آن با پیشنهاد لایروبی خور و احداث چند اسکله همراه بود.

وی افزود: احداث اسکله ها بیشتر به سمت داخل روستای کلاهی وخورها قرار داشت  که با مخالفت شیلات و تعاونی صیادی مواجه شد و نظر اکثرا در آن زمان با احداث موقت یک موج شکن مردمی بود که پس از آن در طول سالیان بعد اسکله احداث شود.

رئیس اداره شیلات میناب بیان کرد: برای احداث یک موج شکن مردمی و اسکله به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در اعتبارات دولت وجود ندارد اما آنچه به نظر می رسد قرار شده است که با تهیه یک دستگاه لایروبی اسکله بندر کلاهی را لایروبی کنند.

حیدری گفت: با وجود آنکه احداث اسکله ثابت نیاز ضروری در شهرستان است اما برای شهرستان میناب لایروبی اسکله با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و موضوعی برای احداث اسکله جدید وجود ندارد.

رئیس اداره شیلات میناب عنوان کرد: طبق صبحبتهای انجام شده بین شیلات میناب و اداره بنادر تیاب تصمیمی که گرفته شده این بود که اگر یک اسکله مشترک تجاری وصیادی هم احداث شود قابل قبول است اما شیلات برای احداث یک اسکله مشارکت را قبول ندارد و اگر تصمیمی برای احداث اسکله وجود داشته باشد یک اسکله صیادی دایر خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه ما در شهرستان میناب ۸۶ لنج و ۱۳۵ قایق صیادی فعال و مجوز دار وجود دارد گفت: نبود اسکله صیادی در میناب سبب می شود تا صیادان در همان محدوده ای که مشغول به صید هستند صید خود تخلیه کنند.

وی با اشاره به اینکه همه اقدامات صیادی صیادان در محدوده های مجاز توسط یگانهای حفاظت منابع کنترل می شود اظهار کرد: با وجود کمبود نیرو در یگانهای حفاضت منابع صیادی ، اگر صیادی در هنگام صید مجوز صید را به همرا نداشته باشد به عنوان صیاد غیر مجاز شناسایی و برخورد می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها