مدیر جهاد کشاورزی میناب:

بازگشت کشتارگاه آنامیس به چرخه فعالیت در دستور کار است



مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: کشتارگاه مرغ آنامیس میناب که به تازگی طعمه حریق شد، تنها کشتارگاه حوزه شرق استان (شهرستان های میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد) بوده و به همین دلیل کمک به بازگشت سریع آن به چرخه فعالیت در دستور کار است.

به گزارش صبح ساحل،«ناصر نورزاده »مدیر جهاد کشاورزی میناب افزود: پیگیری‌ها برای برآورد دقیق خسارت و راه‌های مختلف جبران آن آغاز شده است و از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده خواهد شد.

۵۳ تُن مرغ در آتش سوخت

وی اظهار داشت: علاوه بر خسارت سنگین به ساختمان و تجهیزات کشتارگاه، ۵۳ تُن مرغ نیز در آتش سوخت که ۵۰ تُن آن منجمدشده و سه تن مرغ گرم در حال کشتار بود.

وی ظرفیت کشتارگاه آنامیس میناب را ۱۱هزار و ۸۰۰ تن در سال و روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ تن اعلام و اضافه کرد: البته این حادثه موجب اختلال در توزیع مرغ نشده و با مدیریتی که صورت گرفت،  ۲ کشتارگاه در بندرعباس بخشی از ظرفیت خالی خود را به جبران ظرفیت کشتارگاه میناب اختصاص دادند.

وی یادآور شد: یکی از پیامدهای نگران کننده این حادثه بیکار شدن ۷۵نفر از کارکنان و کارگران شاغل کشتارگاه است که رفع نگرانی های معیشتی آنان نیز یک موضوع انسانی حائز اهمیت است.

نورزاده  در پایان تاکید کرد: شهرستان میناب با ۴۸ واحد مرغداری فعال و تولید سالانه ۱۰ هزار تن مرغ از قطب های مهم تولید گوشت سفید در استان به شمار می‌رود و به همین دلیل کامل بودن چرخه آن از تولید گرفته تا کشتار و بسته‌بندی و نگهداشت و توزیع ، بسیار مهم است.

کشتارگاه مرغ آنامیس میناب سه‌شنبه طعمه حریق شد و به طور کامل در آتش سوخت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها