فرمانده پلیس‌ راه استان خبر داد:

اختلاف خانوادگی، جاده بندرعباس - میناب را خونین کرد



صبح ساحل، حوادث _ \"کشته‌های جاده‌ای در هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است\".این مطلب را فرمانده پلیس‌راه استان در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری تعداد افراد فوت شده ناشی از سوانح جاده‌ای 37 نفر افزایش داشته است در حالی که پارسال 33 نفر بوده‌اند.

 انگار همین دیروز بود که همه در تکاپوی خرید و برنامه ریزی برای آغاز سال نو بودیم و هرکسی به نوبه خود سعی می کرد ازتعطیلات عید یا با سفر و یا با دید و بازدید به نحو احسن استفاده کند اما عده ای بودند که با بی احتیاطی خود باعث شدند این تعطیلات را برای خود و دیگران تلخ شود که آمار کشته ها و مجروحان حاکی از این امر است.به گفته سرهنگ علی مجیدزاده، تصادفات جرحی در تعطیلات عید امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته  31 درصدی افزایش داشته است وتعداد مجروحان این سوانح از 233 نفر در سال گذشته به 289 نفر در امسال رسیده که تعداد مجروحان 25 درصد رشد داشته است این درحالی است که  آمار کشته‌های جاده‌ای در سال گذشته 100 نفر نسبت به سال 89 کاهش داشته است.این مقام مسوول مجموع حوادث جاده‌ای درطرح نوروزی امسال را افزایش 24 درصدی ذکر کرد و گفت: 16 درصد تصادفات فوتی مربوط به مهمانان نوروزی با وقوع پنج فقره با هشت کشته و 23 درصد مربوط به تصادفات جرحی با 28 فقره و 68 نفر مجروح بوده است. سرهنگ مجیدزاده،41 درصد تصادفات فوتی را در محور بندرعباس به رودان، 24 درصد آن مربوط به حوزه بندرعباس- حاجی‌آباد و 19 درصد مربوط به حوزه پلیس‌راه حاجی‌آباد به سیرجان برشمرد. وی 43 درصد کشته‌های جاده‌ای را مربوط به شمال (بندرعباس - سیرجان) ، 43 درصد شرق استان ، 14 درصد حوزه غرب ذکر کرد.

 13  درصد فوتی‌ها، عابران پیاده بودند

فرمانده پلیس راه استان  با اعلام این مطلب گفت: 33 درصد فوتی ها مربوط به واژگونی خودروها و 20 درصد آن مربوط به موتورسیکلت‌ بوده است.سرهنگ مجیدزاده در خصوص علت تصادفات اظهار داشت: 27 درصد تصادفات مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه، 17 درصد انحراف به چپ، 14 درصد عدم توجه به جلو و عدم حق تقدم به ثبت رسیده است. وی 67 درصد عاملان حوادث در جاده‌ها را خودروی سواری دانست که 30 درصد آن مربوط به خودروی پراید بوده است.  سرهنگ مجیدزاده ادامه داد: 15 درصد عامل بعدی،موتورسیکلت و هفت درصد آن کامیون‌ها بوده است. وی 23 درصد وقوع حوادث  را واژگونی، 43 درصد برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر و 21 درصد موتورسیکلت با وسیله دیگر  اعلام کرد.

 13بدر بدون تصادف فوتی

فرمانده پلیس‌راه استان، روز 13 فروردین روز طبیعت را بدون تصادف فوتی دانست و گفت: در این روز هشت فقره تصادف جرحی با 21 نفر مجروح رخ داده است این در حالی است که آمار این روز در سال گذشته 10 فقره تصادف با 29 نفر مجروح بوده است.

 تست اعتیاد از 293 نفر راننده

سرهنگ مجیدزاده در خصوص تست اعتیاد از رانندگان گفت: در طرح نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال، 662 وسیله نقلیه اعم از سبک و سنگین کنترل شد که از 293 نفر تست اعتیاد انجام شد. وی ادامه داد: از این تعداد،جواب تست اعتیاد  188 نفر با 55 درصد منفی و 105 نفر با 45 درصد مثبت بوده است. سرهنگ مجیدزاده از توقیف هزار و 16 دستگاه موتورسیکلت متخلف در طرح نوروزی خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد افزایش داشته است.

 صدور 46 هزار برگ جریمه

فرمانده پلیس‌راه استان در ادامه سخنان گفت:در این طرح، 46 هزار و 252 برگ جریمه برای 51 هزار و 481 مورد تخلف صادر شد. وی مبلغ این جریمه‌ها را 17 میلیارد و 719 میلیون و 50 هزار ریال اعلام کرد. سرهنگ مجیدزاده اظهار داشت: 14 هزار و 492 راننده عاشق سرعت غیرمجاز و 10 هزار و 460 مورد به علت عدم بستن کمربند ایمنی و هزار و 196 مورد مربوط به صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی اعمال قانون شدند. وی اکثر جریمه‌ها عدم کمربند ایمنی را مربوط به سرنشینان عقب خودروها عنوان کرد. سرهنگ مجیدزاده از ناوگان مسافربری سخن گفت که چهار فقره تصادفات جرحی با هفت نفر مجروح مربوط به ناوگان مسافربری بوده است. وی ادامه داد: در این رابطه 10 نفر پلیس نامحسوس سوار ناوگان مسافربری در 3 محور شیراز - بوشهر و کرمان شدند و تخلفات رانندگان را ثبت کردند.

 اختلاف خانوادگی،کشته و مجروح داد

فرمانده پلیس راه استان از مرگ دو نفر و مجروح شدن دو نفر ناشی از دعوای خانوادگی سخن گفت. ساعت یک صبح سیزدهم فروردین ماه راننده یک دستگاه پراید پس از درگیری با خانواده‌اش که از شهرستان آمده بودند آنها را در بندرعباس پیاده  و خود به سمت میناب حرکت کرد. این راننده در مسیر با زنگ تلفن یکی از اعضای خانواده اش که با معذرت خواهی از او خواستند نزد آنها برگردد، ناگهان درجاده یک طرفه، مسیرش را عوض کرد و در خلاف جهت قصد آمدن به بندرعباس را داشت که ناگهان به سرعت با  یک دستگاه پژو که به سمت میناب در حرکت بود برخورد نمود. در این حادثه دو نفر از سرنشینان پژو در صحنه جان دادند و دو نفر دیگر مجروح شدند. راننده پراید نیز مجروح و  روانه بیمارستان شد.

فرمانده پلیس‌راه استان،مبارزه با حمل مسافر با وسیله شخصی در حوزه بندرعباس - میناب و سیرجان، اجرای جدی تر  قانون جدید راهنمایی و رانندگی، ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم، اجرای طرح ترافیکی و انتظامی در مدارس، ادارات و ... را از برنامه‌های امسال برشمرد.

 كاهش مصدومان حوادث ترافيكي در جاسك

 سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان جاسك از كاهش مصدومان حوادث ترافيكي در طرح ويژه نوروزي فوريت هاي پزشكي خبر داد.سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان جاسك ابراز داشت:در طرح ويژه آماده باش نوروزي،تعداد 31 مورد مأموريت اعم از شهري، جاده اي و بين مراكز درماني توسط دو پايگاه امداد جاده اي كوه مبارك، ليردف و پايگاه اورژانس شهري اين شبكه انجام شده كه 14 مورد از آن مربوط به مأموريتهاي تصادفي و مابقي شامل ساير موارد اورژانسي مي باشد.دكتر مهدي زيركچيان زاده افزود: شش نفر از اين مصدومان به صورت سرپايي و بقيه جهت انجام ساير مراقبت هاي مربوطه، به بيمارستان خاتم الانبياء (ص) جاسك و همچنين مركز استان اعزام شدند. وی گفت: در نوروز امسال با رعايت نكات ايمني و احتياط لازم توسط هموطنان و همچنين اطلاع رساني و آموزش هاي ارائه شده ، شاهد كاهش 33 درصدي حوادث ترافيكي به ويژه در جاده جاسك – كنارك كه حادثه خيزترين محور جاده اي است، بوده ايم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها