تعطیلی مرکز  MRI بیمارستان شهید محمدی به  خاطر ۲۰۰ هزار دلار



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  گفت :  مرکز  MRI بیمارستان شهید محمدی بندرعباس حدود یک سالی است به علت خرابی یکی از قطعات این دستگاه  ، تعطیل‌شده است  .

   

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی ادامه داد: برای خرید یک قطعه  دستگاه    MRI حدود ۲۰۰ هزار دلار لازم است که بخش خصوصی حاضر به پرداخت این هزینه نشد و این دستگاه بلااستفاده مانده است.

وی با اشاره به دستگاه  مذکور متعلق به بخش خصوصی است افزود: علیرغم پیگیری‌های جدی در یک سال گذشته مبنی بر تأمین ارز دولتی برای خرید آن قطعه ، هنوز موفق به اخذ این وجه از وزارت بهداشت نشدیم  این در حالی است که برای خرید دستگاه جایگزین  ۴هزار یورو صرف خواهد شد. دکتر فرشیدی بابیان اینکه اگر ارز دولتی به قطعه موردنظر تعلق می‌گرفت یا خیران  و بخش خصوصی در این امر مشارکت می‌کردند بیمارستان شهید محمدی بدون MRI نمی‌ماند   و هم‌اکنون مرکز آن فعال بود.

  اظهار داشت : مجبور شدیم به‌طور کامل یک دستگاه دیگر را از آلمان  خریداری نماییم و هفته آینده  این دستگاه وارد بندرعباس خواهد شد که این مبلغ می‌توانست  4  اتاق عمل را تجهیز کند .

این مقام مسئول گفت : اکنون در مراحل راه‌اندازی و  انجام جانمایی  جدیدی برای نصب  این دستگاه در بیمارستان شهید محمدی هستیم.فرشیدی بابیان اینکه طبق سطح‌بندی جهانی برای جمعیت یک‌میلیون تَن باید یک دستگاه MRI  اعلام‌شده است ، خاطرنشان کرد : 5 دستگاه MRI  در استان داریم 

.این مقام مسئول  از کمبود NICU در استان سخن گفت و افزود: در استان 201 تخت ICU ،104 تخت CCU،81 تخت NICU  و 13 تخت PICU  در استان داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها