چه‌زمانی شبکه‌های اجتماعی رفع فیلتر می‌شوند؟



نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: حاکمیت به دنبال آرام کردن فضاست تا دوباره شبکه‌های اجتماعی را راه بیاندازد.

 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند که ما نسبت به وضعیت کسانی که در فضای مجازی کسب و کار داشتند، تذکر داده‌ایم و پیگیر هم هستیم که از طرف دولت وضعیت آنان روشن شود. ولی از سوی دیگر استفاده‌های غیر معقول و حتی سو استفاده‌هایی هم از این فضا می‌شود. به هر حال این شرایط پیش آمده و باید تا زمان مساعد شدن فضا، تحمل کرد. ما خودمان هم نگرانی‌هایی داریم و منتظریم تا هر چه سریع‌تر این اقدامات انجام شود تا بتوان از فضای مجازی استفاده کرد.

سید کاظم دلخوش در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار است چه تصمیمی برای رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گرفته شود، گفت: «در جلساتی که ما داشتیم، ضمن نگرانی درباره وضعیت اقتصادی افراد و آن‌هایی که از این بستر امرار معاش می‌کنند، ولی از آن طرف هم بحث امنیت ملی مطرح است و اهمیت دارد. شما می‌بینید که همه شبکه‌های خارجی بمب باران‌های تبلیغاتی می‌کنند و اتهاماتی را به نظام می‌زنند. به همین دلیل حاکمیت به دنبال آرام کردن فضاست تا انشاالله دوباره شبکه‌های اجتماعی را راه بیاندازد.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «ما برای وضعیت کسانی که در فضای مجازی کسب و کار داشتند، تذکر داده‌ایم و پیگیر هم هستیم که از طرف دولت وضعیت آنان روشن شود. ولی از سوی دیگر دولت و حاکمیت هم فعلا ناچار است. درست است که عده‌ای از فضای مجازی کسب درآمد دارند ولی از سوی دیگر استفاده‌های غیر معقول و حتی سو استفاده‌هایی هم از این فضا می‌شود.»

دلخوش افزود: «به هر حال این شرایط پیش آمده و باید تا زمان مساعد شدن فضا، تحمل کرد. ما خودمان هم نگرانی‌هایی داریم و منتظریم تا هر چه سریع‌تر این اقدامات انجام شود تا بتوان از فضای مجازی استفاده کرد.»

وی در مورد احتمال جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی، عنوان کرد: «بعید می‌دانم. فعلا به دنبال این هستند که فضا آرام شود تا دیگران سواستفاده نکنند.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها