مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خبرداد:

نوبت‌بندیِ موقت آب در بندرعباس/ شرایط تا فردا به حالت عادی برمی‌گردد



مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب بندرعباس به‌دلیل جلوگیری از آلودگی نفتی و خارج شدن آب شیرین‌کن از مدار بهره‌برداری، نوبت‌بندی شده است و تا فردا جمعه شرایط به حالت عادی برمی‌گردد.

  

به گزارش صبح ساحل، عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات خاموشی آب شیرین کن بندرعباس و جبران نیاز آبی بندرعباس افزود: بلافاصله پس از شکستگی خط انتقال نفت و آلودگی دریا قبل از رسیدن لکه‌های نفتی به محل آبگیر آب شیرین کن، سایت از مدار خارج شد و هیچ گونه آب آلوده وارد مجموعه نشد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این اتفاق اکیپ پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب هرمزگان با حضور در محل و نمونه برداری از محل آبگیر آب شیرین‌کن نسبت به پایش آب حوضچه اقدام کردند.

وی اضافه کرد: این روند تا زمان جمع آوری کامل لکه های نفتی از محدوده آب شیرین کن ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آبفا هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر حدود نیمی از نیاز آبی بندرعباس از محل آب شیرین‌کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس تامین می شود.

حمزه پور گفت: برای جبران نیاز آبی مردم بندرعباس با راه اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ جدید، ظرفیت انتقال آب از سد افزایش یافته تا نیاز آبی بندرعباس جبران و وضعیت آب مرکز استان تا زمان راه اندازی مجدد آب شیرین‌کن پایدار شود.

وی ابراز داشت: تیم‌های آبفا تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این وضعیت هر چه زودتر به سرانجام مطلوب برسد.

وی ضمن قدردانی از صبوری مردم بندرعباس ابراز کرد: امید می‌رود وضعیت آب شهر با وارد مدار شدن ایستگاه جدید تا بامداد جمعه بهبود یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها